Vallromanes, sempre al costat de l’esport!

Un estudi que ha fet la Diputació de Barcelona assenyala que gairebé el 90 per cent dels vehicles que circulen per la Rambla de Vallromanes ho fan per sobre dels límits màxims establerts. El tema, llegit així com el reproduïa l’agència Efe divendres, fa pensar que la gran majoria de tots plegats som una colla de ximples incívics.

Però la cosa canvia si anem a buscar El 9 Nou de divendres, que també es feia ressò de la notícia, però acompanyada d’una aclaridora fotografia. La imatge, que signa la fotògrafa Griselda Escrigas, és la del tram que va de l’entrada del poble fins a la plaça de l’Església i s’hi veu en primer pla un senyal de prohibit circular… a més de 20 quilòmetres hora!

És evident que per a això no calia un estudi. Evidentment, el 90 per cent dels vehicles deuen circular a més de 20 quilòmetres hora tret d’un 10 per cent que estan aturats perquè se’ls ha calat el cotxe intentant anar a la velocitat reglamentària.

Tothom que tingui un cotxe normalet sap que en segona velocitat, sense prémer el pedal del gas, es va a una marxa superior als 20 quilòmetres per hora només per l’acceleració normal que necessita un motor per no calar-se. Ja no cal dir si el cotxe és més gran, del tipus que el Parlament de Catalunya posa a disposició dels portaveus dels grups polítics.

Només venen al cap dues raons per limitar a 20 quilòmetres hora la velocitat. La primera, que l’Ajuntament de Vallromanes, en una campanya de promoció de l’esport, vulgui que els veïns, a l’entrar al poble, aturin el cotxe i l’empenyin fins a la porta de casa. L’altra és que alertin d’un d’aquests ressalts a la carretera que ara s’han posat tan de moda. Però, si és aquest darrer cas, també només ve al cap una pregunta. L’administració la paguem per treure sots de la carretera o per afegir-n’hi?

Cal aplaudir les administracions que vetllen per la seguretat dels seus administrats i limiten la velocitat a 50 o 40 quilòmetres hores en els nuclis habitats, amb escoles properes o equipaments públics. Per els 20 quilòmetres hora els superava en bicicleta Lance Amstrong al Tour de França en els trams més durs de l’accés al Tourmalet.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *