Núvol vermell

El blog d'Oriol Soler

Una organització cooperativa

Dinar a Paris amb Ferran Rodés, CEO d?Havas i amic de Cultura03. Parlem de moltes coses, intercanvi de cd?s, jo el Batiscafo d?Antonia Font, ell Pep Laguardia… Parlem mil coses i, entre d?altres, m?explica com, en el context de la globalització i des d?una empresa relativament petita com Media Planning (ara Media Planning Group està dintre d?Havas) s?han posicionat còmodament en la globalització.

I m?ha semblat tot plegat molt cooperatiu i que hem d?aprendre moltes coses d?empreses ?convencionals? com aquesta. Per mi les tres claus del seu funcionament organitzatiu son:

1.- No estem davant d?una piràmide multinacional sinó d?una xarxa que es retro-alimenta. Cada organització local te responsabilitat total sobre el seu negoci, fins i tot a nivell organitzatiu.

2.- L?arrelament forma part de l?eix central de la seva cultura organitzativa. En el context de l?economia global creuen que és fonamental entendre la diversitat com una font de riquesa i per tant l?arrelament com a estratègia de creixement: assessors locals, estratègies locals i sobretot directius locals fortament arrelats… A aquests directius locals n?hi diuen "country managers" o "partners" locals. De vegades estan anys cercant-los. I quan n?identifiquem un el conviden a treballar sis mesos a Barcelona i a altres equips de l’organització abans de anar a fer-se càrrec del seu "territori". Moltes persones participen en el procés de selecció.
Un cop està preparat posen en marxa el negoci entre tots i aquest "start-up" és una part molt interessant de tot plegat encara que molts cops és difícil. Aquesta manera de funcionar els ha permès començar des de zero a tot arreu, a diferència de la resta del sector que molts cops compra empreses locals per enlairar-se en un país. L’única excepció ha estat fins ara Alemanya on les barreres d’entrada son grans i això els va aconsellar adquirir una petita agència local que crec que no ha acabat de funcionar com volien.
Afegeix, en aquesta línia i com a anècdota significativa, que va aconsellar a la multinacional americana del cafè Starbucks en la seva implantació a Catalunya: ?Ho heu de fer tot en català i anglès exclusivament? i així ho van fer i quin èxit….

3,. El grup només ajuda a créixer, dóna força, no la treu.  El grup ajuda a aplicar el millor de cada casa, estira cap amunt, no empeny, estira.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per OriolSoler | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent