Dilluns va visitar-nos a Badalona, Stephen Dunbar, màxim responsable, publisher diuen els anglosaxons, de l’International Herald Tribune, l’edició global del New York Times.
Venia per proposar-nos participar en un projecte concret al voltant de la nova fase que comencen els grans diaris per cobrar per continguts. Del projecte no en puc parlar, ens encantaria fer-lo això si, però si que us em feia il·lusió compartir amb vosaltres tres temes que van sortir al dinar de després:
1.- Els diaris estan en crisi però no és una crisi existencial. Es respira seguretat pel futur, es veu la sortida del túnel i voluntat i capacitat per fer-ho, tenen clar que el futur de la informació a la xarxa és seu i que serà, en bona part, de pagament. Avui dels 20 primers sites informatius , 15 son diaris. I ells son quasi líders amb 25 milions d’usuaris únics.
2.- Quina història la de l’IHT! La relació entre Paris i Nova York desde 1887, els pioners de la globalització, propietaris excèntrics amb una voluntat clara de participar en el món que venia. I 140 anys que son claus per ser el que son, i a mi, com a bon català, que em costa tant acceptar que les coses es fan amb el temps…
3.- França està aguantant millor que ningú la crisi per la seva capacitat de mantenir fort un projecte nacional. França és la última nació, deia. Donen importància central a la cultura, donen importància a lo rural, apliquen una protecció implacable a la gran empresa…