Gratis total
Google regala llibres, una nova web ofereix música legal gratuïta, aquest any a Gran Bretanya s?han fabricat més DVD?s per promocions als diaris que per tota la indústria del cinema, les companyies d?internet regalen banda ampla… I ahir van sortir dos diaris gratuïts nous a Londres…
I dos articles que teoritzen de forma brillant sobre el tema. Un, el de Robert Placer dissabte a The Guardian, fent una reflexió sobre que pot significar anar donant-ho tot gratis i com això pot portar a la desaparició de la indústria cultural i de la comunicació de qualitat. I ho argumenta amb rigor, posa exemples divertits i, el més interessant, proposa alternatives potents anunciant una segona bombolla, com la d?internet, ara amb les empreses que ho regalen tot… No hi ha diners per pagar tot això, diu…
I l?altre, que ens ha enviat a uns quants gerents del grup en Guillem Carbonell de Critèria, és la darrera editorial de The Economist fent una crida a preservar la premsa de qualitat, a invertir en continguts ?de debò? com a antídot per eliminar l??assassí de la premsa?… La premsa sortirà del forat si surt de l?espiral de banalització en la que ha entrat.
Aquí l?article del The Guardian i aquí el de The Economist
I com m?agradaria saber suficient anglès i tenir una mica més de temps per traduir-vos-els…
Per cert la vaga de 13 dies que han convocat els treballadors de La Vanguardia donarà molt que parlar. I també en la línia del post d?avui. Com ha de ser la Vanguardia del futur? El debat ha començat i els Godó preparen un diari pràcticament nou per Setmana Santa, a més, clar, d’adequar l’estructura al segle XXI desagregant de l’empresa mare la impremta (amb quasi la meitat de treballadors del total del diari), fet que ha provocat la vaga que sembla que començarà aviat.