I clar on tenim més desenvolupat això de l’èpica dels continguts i que ens ha demostrat que al final invertir en tenir els millors continguts és la mare dels ous, és a la revista Sàpiens.
Sàpiens dedica des de fa anys un pressupost anual de més de 50.000 euros a investigació, a remenar arxius secrets per tot el món, a buscar fins a l’infinit personatges anònims de la nostra història… El gran reportatge sobre l?espia Garbo o sobre l?advocat militar d?en Lluís Companys o el darrer llistat dels nazis catalans son alguns dels temes que han fet de Sàpiens una revista líder competint de tu a tu amb la revista d?història de National Geographic o amb l?Historia y Vida del Grup Godó.
I una anècdota que posa sobre la taula la importància de centrar tot l?esforç en els continguts: (Continua…)
El número 50 de Sàpiens va tenir una inversió en una campanya de televisió propera als 80.000 euros, en canvi el 53 va tenir zero d?inversió en publicitat. Quin dels dos va vendre més? Doncs contravenint les més elementals normes del màrqueting el 53 amb 19.200 exemplars a quiosc contra els 18.700 del 50. I perquè? Estricament pels continguts, per la gran investigació que va posar en marxa en Jordi Creus i en Jordi Finestres al voltant dels catalans que van col·laborar amb els nazis a Barcelona i per la presentació que en va saber fer l?equip de màrqueting de Sàpiens Publicacions.