M?encarrega el Consell Rector, l?òrgan de direcció dels presidents de cooperativa, i la Permanent, l?òrgan de direcció dels gerents, que trobi solucions als problemes d?espai que tenim. Una solució a curt termini (pel creixement immediat i pel llançament de Time Out) i una proposta a llarg termini que ens permeti tenir una seu institucional.
I ahir en una reunió a la Torre 2 de l?edifici de La Caixa a la Diagonal parlàvem del repte de gestionar bé l?espai abans de començar a parlar de coses més serioses. I les conclusions ajuden. (Continua…)
Els canvis informàtics fan guanyar molt espai
No te res a veure el que ocupa un ordinador avui amb el que ocupava un ordinador fa 5 anys. A la taula estem parlant d?un estalvi del 75% d?espai Per tant, de sortida, en el mateix espai hi cap més gent sense afectar a la qualitat del treball. I és molt més econòmic comprar taules i pantalles que superfície d?oficina.
Un altre millora en l?espai gracies a la informàtica, bé exactament gracies a la digitalització, és que els papers no han d?estar a la taula físicament. Per exemple, la Caixa te un servei de digitalització de documents i de gestió de documents completament externalitzat. que fa que no calgui tenir quasi cap paper arxivat a la oficina. I a això hi afegeixo que la majoria de papers que hi ha a sobre d?una taula son inútils i no es fan servir? Gestionar els documents i saber que és important també fa guanyar molt espai.
Despatxos per quasi ningú
Amb els despatxos està clar que ens vam equivocar. Tenim massa despatxos i això es difícil de reconduir. A qui treus ara d?un despatx? A la Caixa no te despatxos quasi ningú. I ahir m?explicaven que això tampoc és un xollo i que implica unes molèsties per molts treballadors i una cultura del respecte pel company que no és fàcil. Però realment els despatxos tenen molts inconvenients, el primer que ocupen un espai que ara val 10 vegades més que quan tothom es feia despatxos fa 15 anys. Però també que redueix la rendibilitat, el treball en equip?
I es pot anar més lluny?
I m?explicaven que a Arthur Andersen s?arriba molt més lluny. Cada treballador no te ni taula, te una calaixereta amb rodes amb les seves coses i cada dia se la troba a un lloc diferent depenent de la feina que tingui. També és veritat que a una empresa d?auditors la majoria de dies no estàs al teu lloc de treball sinó a casa del client?
I més. Nosaltres que estem en un polígon industrial podem enviar immediatament tot el magatzem a una empresa de self-storage, tenim aquesta al costat, i això provocarà tres efectes: la reducció del que guardem perquè els gerents pagaran a tant el metre cúbic, l?augment clar de l?espai disponible a la seu central i la millora de la imatge de l?espai perquè tot estarà net i polit.
I el teletreball no us el plantegeu? I un increment de l’externalització de serveis? I comprimir horaris i alternar tasques independents a hores diverses?
Molt interessant el post. Com sempre.
Fins aviat,
Marc
He llegit que el dimecres participies en una jornada interessant organitzada per Omnium Girona, Per als que no hi podrem anar confio que ens faràs cinc centims de la teva intervenció i a poder ser de les de’n Partal i en Joan.
Gracies,
Marc
http://www.catalunyafastforward.blogspot.com