Així, qui espere un disc carregat de melodies d’acordió i xilòfon o de tornades preciosistes es sentirà decebut, probablement: Skyline recorda més a Explosions in the Sky o fins i tot Pink Floyd que a la música de joguets de Pascal Comelade. Això no vol dir, però, que Yann Tiersen hage abandonat el minimalisme analògic que sempre l’ha caracteritzat. El violí i el piano no han abdicat: simplement comparteixen protagonisme amb la taula de mescles.
El gir (encara més) experimental del músic bretó és un disc carregat de qualitat, això és innegable. Però val a dir també que es percep com encara no es troba del tot còmode en este nou espai: la primera meitat del disc ?la cara A de l’LP?? resulta prou més equilibrada i segura que la segona, potser una mica menys sòlida. Tot i així el disc esdevé un treball més que digne, un gran present per als amants de la bona música i una mostra fefaent del poc sentit que té actualment classificar la música en gèneres i etiquetes estàtiques.
Un àlbum, a més, on Yann Tiersen ens obsequia amb una càlida sorpresa a The Gutter, una de les peces centrals del disc: un fragment del famós discurs del Che Guevara a l’ONU el 1964. Una qüestió que podria semblar ben anecdòtica, però que resulta ben significativa. Ja poden començar tremolar polítics, banquers i empresaris: quan fins el responsable de la banda sonora d’una pel·lícula com Le fabuleux destin d’Amélie Poulain reivindica l’anticapitalisme és senyal que anem en bon camí…
[article publicat a la secció Expressions del núm. 251 del Setmanari Directa]
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!