Connexions des de #Badalona

"Si jo hi sóc i tu també / la terra és meva i és teva." (Joan Argenté)

Caòtic consell de Mobilitat; un tema en què cal ordre i rigor

Un moment del consell de Mobilitat del dimarts 3 de desembre.
Un moment del consell de Mobilitat del dimarts 3 de desembre.

Dimarts va tenir lloc un caòtic Consell de la Mobilitat sense secretari (quina persona de rang no polític va prendre acta dels acords?), sense suport audiovisual i sense personal tècnic present a la sal; i en que, a mitja sessió, es va enviar una nota de premsa ja explicant les conclusions de la mateixa (un ‘accident’ ben significatiu del caràcter de tràmit que el govern semblava haver donat a la convocatòria).

Sigui com sigui, poques propostes (malgrat el titular de la notícia oficial) i en tot cas molta incertesa i alguns temes que ens preocupen, i molt.

En menys d’un mes entra en vigor el pla de baixes emissions a Barcelona i és evident que aquesta regulació tindrà un impacte important a la ciutat, una obvietat però que en el consell es va tractar només tangencialment i en resposta a les preguntes dels assistents. Badalona té el pla de mobilitat caducat i de moment el govern no té una proposta clara sobre la seva actualització (urgent i necessària), ni tan sols sobre el funcionament del consell de participació i la seva preceptiva renovació.

Pel que fa als temes tractats dimecres:

Denunciem que el govern del PSC i els Comuns se salta el consens municipal per pacificar el carrer de Francesc Layret i que, per la porta del darrera, i excusant-se en un nou i innecessari informe a encarregar, pretèn impulsar una solució a mitges que no resol els problemes de seguretat de la via ni converteix el carrer en l’autèntic eix cívic i d’activitat que mereix la ciutat. Una cosa és acutalitzar dades (cosa que té sentit), l’altra és encarregar un altre projecte que correspon a una altra filosofia: pretendre mantenir el pas dels vehicles de serveis i transport públic per Francesc Layret, enlloc de situar-los a la Via Augusta (doble direcció) és anar enrera.

Valorem positivament l’impuls de la zona de baixes emissions del Progrés, per bé que cal estudiar bé la proposta tècnica, que encara no ens han fet arribar. Lamentem, això sí, que no s’ha fet una reflexió a fons sobre l’impacte de la regulació metropolitana sobre els carrers concrets on es farà la prova pilot.

 

Repesco alguns pendents en clau de mobilitat en aquest tuit de fa uns mesos, ben vigent encara:

I a continuació alguns enllaços d’interès.

Especial Independent 2018.
PMU 13-18.
Anàlisi de @transportpublic.
Propostes campanya ERC+Guanyem.
Sobre la priorització de vianants.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Badalona és un poble?, General | s'ha etiquetat en , , , per oriol_llado | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent