Primers exàmens del curs. Ens ha semblat que el més operatiu per avaluar el progrés en llengua seria fer un test de cinquanta preguntes. […]
I dit i fet. Cinquanta preguntes cadascuna amb quatre frases tres de les quals contenien errors i només una era decididament correcta. Hem posat a prova el nivell d’ortografia, morfologia i sintaxi dels estudiants, doncs. Però també la seva capacitat d’observació i de concentració.
Que també es deu tractar d’això. Bé que després d’unes quantes lectures a alguns els ulls els feien pampallugues i tot començava a ser tan i tan confús… Dues vinyetes per practicar el joc de les diferències distreuen i estimulen l’atenció. Però tantes…
Proveu-ho, si no: agafeu l’Estatut que aviat serà sancionat al Parlament espanyol i l’Estatut del 30 de setembre, i el del 1979, i el del 1932. I ja teniu quatre opcions de resposta als nostres problemes. Quina suma més encerts avui per avui per al progrés nacional?
Nota: no pocs ítems poden merèixer una resposta nul·la. I, com a l’examen, els errors resten.