Ja tinc els llibres! Fan patxoca, així col·locats per ordre de gust: Estellés (sempre!), Marçal, Vinyoli, Ferrater.
Els vaig demanar un divendres a la vesprada i dimecres ja eren tots allà, dins d’una bossa de paper, esperant, pacients, que recordés d’anar-los a recollir.
És per això que m’agraden les llibreries: reconeixement, respecte i eficàcia. Les llibreries de veritat, vull dir, no pas els magatzems de volums, amb rètols que tenen faltes d’ortografia i amb dependents que et demanen que lletregis Papasseit (!), perquè ai, és que a l’ordinador no hi surt.
A València, hi queda 3i4 i alguna altra. Poques. De vegades temo que no siguin una espècie en extinció.
Quanta raó que tens, Núria. Els grans magatzems, secció presumptament de llibres, no tenen res a veure amb una llibreria com déu mana.
A Horta (no confondre: antic municipi del pla de Barcelona agregat a la ciutat per RD l’1/1/1904) fa uns anys que va morir l’amo de La Llibreria de veritat. I ara, ja és un desert.