L'Hereu Riera

El Dret Humà oblidat: el dret d'herència universal

“La sonrisa de la Cachonda”

Deixa un comentari

sor dominàtrix VW Pt

 

 

 

 

 

 

Translation (traducción):

[¿Hall algo más bonito que la derrota y humiyación del enemigo? Claro que no, y de ahí la expresión feliz de los partidos de la Constituciong, encarnada en la sonrisa desmadrada, en plan dominátrix, de la cachonda Sor Aya de Santa María del Recto Proceder. Nadie advirtió, sin embargo, el enorme peligro que corrió la Vicepresidenta: el de reventar de orguyo y satisfacciong]

–¡Muerde el polvo, infiel!
–¡Pégame, pero págame, porfa, Vice! Es gracia que espero obtener de su magnificencia etc, etc…

 

Guió i dibus: Min

_______________________________________________

Translation into Argentinian (traducción al argentino):

[¿Hall algo más bonito que la derrota y humiyación del enemigo? Claro que no, y de ahí la expresión feliz de los partidos de la Constituciong, encarnada en la sonrisa desmadrada, en plan dominátrix, de la cachonda Sor Aya de Santa María del Recto Proceder. Nadie advirtió, sin embargo, el enorme peligro que corrió la Vicepresidenta: el de reventar de orguyo y satisfacciong]

–¡Muerde el polvo, infiel!
–¡Pégame, pero págame, porfa, Vice! Es gracia que espero obtener de su magnificencia etc, etc…

Aquesta entrada s'ha publicat en Sant Diumenge de Sils el 29 de novembre de 2015 per mininu

El divendres negre de París

Deixa un comentari

attentats-paris_la-peur-resiste-paris-les-jours-dapres_0

En el moment d’escriure aquestes ratlles fa dues setmanes justes que veia, astorat, la informació que anava donant TVC (les televisions espanyoles anaven a la seva bola) dels atemptats de París, i d’aquell fatídic divendres ençà el “tema” no ha sortit de les planes d’actualitat, en altres formes i localitzacions: Nigèria, Bèlgica, Tunísia… Ahir mateix va haver-hi als Invàlids de París un acte solemne d’homenatge a les víctimes d’aquells assassinats en massa de gent innocent, presidit per François Hollande, que va “respondre” a sang calenta amb un bombardeig aeri sobre Síria (una discutible manera d’encarar el problema, tanmateix), però les preguntes d’aquella nit continuen dempeus.

A propòsit de la xacra de la violència salvatge dels sicaris d’Estat Islàmic, algun mitjà va recórrer al testimoni d’aquest peculiar personatge que és Morten Storm (autor de Agent Storm: My Life inside al-Qaeda), que sembla sortit d’una pel·lícula, però que va dir coses com aquestes: que els gihadistes troben les armes al mercat negre dels Balcans, sense gaires dificultats, i que també per això ell ja s’esperava que succeïssin un dia o altre actes terroristes com els de París (en aquesta ciutat o en un altre lloc); que “l’única solució” per al conflicte territorial a Síria és la partició: un estat xiïta, un altre de sunnita i un tercer kurd, que potser serien tan mal veïns entre ells com l’Índia i el Pakistan, va dir, però ja seria un avenç (també ho seria segurament per a Palestina, però ja veiem com li costa a la muntanya de parir aquest ratolí); va dir també que “Al-Qaida és mort”, i que “l’exemple” de París estimularà nous gihadistes, perquè veuen que accions com aquestes “donen fama” als que les perpetren, tant se val que sigui un cop morts… Aquest últim raonament em va semblar particularment destacable, pel component narcisista que desvela, que aquí apareix d’una manera llòbrega, sinistra. Em pregunto si el (difunt?) Johnny Jihad dels pebrots també es trobava a si mateix molt fotogènic, fins i tot “elegant”, mirant a càmera tot tapat de roba negra i amb el ganivet de segar colls a la mà…

També vam poder sentir el testimoni de parisencs musulmans, emprenyats i desesperats, dient que “els que maten en nom de l’islam no en tenen ni idea, de què és l’islam”, certificant de passada que els musulmans que viuen a Europa queden en una situació incòmoda, perillosa i tot, assenyalats per partits i ciutadans xenòfobs en general i islamòfobs en particular. Però per als seus suposats coreligionaris això no deuen ser més que danys col·laterals, i de fet, com s’ha dit, les primeres víctimes dels gihadistes de Daesh són “els altres” musulmans: els testimonis que arriben del territori ocupat per EI (o de la Nigèria de Boko Haram) són esfereïdors. D’altra banda, i obviant la diguem-ne ambigüitat del mateix concepte doctrinari de la gihad, la vella paradoxa de matar, selectivament o indiscriminadament, en nom d’un déu misericordiós persisteix, feridora, fent bullir la sang de ràbia. I també ho fa, sigui dit de passada, veure com els qui combaten l’Occident infidel no tenen cap empatx a fer-ho utilitzant les armes inventades i fabricades per aquest (els kalàixnikov o internet), i tampoc finançant-se amb la venda del petroli dels territoris requisats (com tampoc tenen cap escrúpol els clients –occidentals?– corromputs que els hi compren, és clar).

I finalment, una menció a l’anàlisi marxista d’algun antropòleg bonista d’aquests nostres verals, que de seguida va detectar la causa de la bogeria dels atemptats múltiples de París en el descontentament crònic dels musulmans marginats que habiten a les banlieues parisenques, i que són carn de reclutament del gihadisme de violència extrema. Ras i curt: unes víctimes al capdavall del capitalisme ferotge, que els tanca totes les sortides i tots els ascensors socials. Si fos així, però, ¿no “justificaria” una conducta semblant, violenta, de tots els altres pàries no musulmans de França i de tota la terra? I encara més: per què no les emprenen, per les mateixes raons, contra els riquíssims emirats productors de petroli de la Península Aràbiga, posem per cas, un altre pic del capitalisme més descarnat?

I parlant de petroli, aquest problema al final potser s’acabarà el dia que s’esgotin els jaciments de cru. Una altra cosa és que, deixant les qüestions de religió al marge, el problema de fons (“és l’economia, estúpid!”) persisteixi, mentre ho faci el selecte club de rics hereus capitalistes, que amb la seva voracitat insaciable estan darrere de totes les situacions d’inestabilitat que ha de suportar el planeta i la gent que hi vivim, malvivim o sobrevivim, siguem cristians, jueus, musulmans o ateus.

Aquesta entrada s'ha publicat en Societat el 29 de novembre de 2015 per mininu

Flat total!

Deixa un comentari

Flat total VW Pt

 

 

 

 

Translation (traducción):

[El ministro delegado de Hacienda Colonial se presenta (con una muchacha singularmente nerviosa, pobreciya) ante la Generalidad Regional de Cataluña a cobrar, que para eso está. A cobrar, bien entendido, los intereses de los dineros prestados de los dineros cobrados anteriormente a la misma Colonia autónoma. Hall que tener arte, sí señor, y al señor ministro delegado le sale por las orejas!]

–¡Buenas! (por decir algo). Soll el Cobrador del Fla… ¡Abrid, vamos, sé que estáis ahí!!
–¿Qué quieres, esta maldita vez?!… Y quién es este otro fenómeno que te acompaña?
–Es mi becaria de C’s, y está conmigo para alludarme y aprender
Me yamo Andrea, señor moroso…

 

Guió i dibus: Min

_____________________________________________

Translation into Chilean (traducción al chileno):

[El ministro delegado de Hacienda Colonial se presenta (con una muchacha singularmente nerviosa, pobreciya) ante la Generalidad Regional de Cataluña a cobrar, que para eso está. A cobrar, bien entendido, los intereses de los dineros prestados de los dineros cobrados anteriormente a la misma Colonia autónoma. Hall que tener arte, sí señor, y al señor ministro delegado le sale por las orejas!]

–¡Buenas! (por decir algo). Soll el Cobrador del Fla… ¡Abrid, vamos, sé que estáis ahí!!
-¿Qué quieres, esta maldita vez?!… Y quién es este otro fenómeno que te acompaña?
–Es mi becaria de C’s, y está conmigo para alludarme y aprender
Me yamo Andrea, señor moroso…

Aquesta entrada s'ha publicat en Sant Diumenge de Sils el 22 de novembre de 2015 per mininu

Un país millor? Un país normal!

Deixa un comentari

elRoto29.10.15

Nou de novembre, un any just després del (primer?) gran acte de desobediència col·lectiva del 9-N de 2014. Em desperto sentint la tertúlia radiofònica del matí, on una Pilar Rahola mig irritada mig deprimida es plany, amb raó, de la “feblesa” amb què el sobiranisme enfronta aquesta nova fase del procés, que s’inaugura avui mateix amb la votació de la declaració d’intencions del Parlament pels pròxims mesos, i això abans de tenir constituït el nou govern que les ha de fer efectives…

En el mateix espai passen un tall de veu de Raül Romeva en què aquest recita el rosari d’arguments per a la independència: “…per fer un país nou on puguem viure millor”, diu a manera de resum, amb aquell to gairebé manyac que ja li sabíem de la campanya de la formació Junts pel Sí que ell encapçalava, i que em deixa gairebé tan irritat com la Rahola. ¿Com, que “per viure millor”? Sembla com si parléssim d’una simple qüestió de confort, de qualitat de vida i prou, quan la independència de Catalunya té un grapat de raons que la motiven, i de molt més calat que aquesta.

Deixant de banda la grossa qüestió dels calés, de la increïble i escandalosa sagnia econòmica que l’Estat aplica sobre Catalunya des que la va derrotar militarment en 1714, la raó bàsica del procés de secessió actual és la de tornar precisament a la situació anterior a aquell nefast any del Senyor Borbó, quan el nostre era des de feia segles un país amb les seves pròpies lleis i amb sobirania per donar-se-les i treure-se-les d’acord amb les seves necessitats, sense dependre de la voluntat i els capricis de cap altre.

Es tracta de recuperar l’Estat català (confederat amb la Corona d’Aragó, com recordava Jaume Sobrequés en un oportú article recent) i la seva pròpia legalitat, que les forces hispanofranceses de l’odiós i rabiós Felip V van anorrear i suplantar amb el Decret de Nova Planta, mai derogat i que està en la base de la piràmide d’abusos amb què Espanya ha colgat la nostra vella nació (no tan vella com l’espanyola, que es veu que ve del temps de les cavernes, però molt antiga). Recuperar-lo en primer lloc per una qüestió de dignitat com a poble, vençut però mai sotmès; i segonament per reparar una injustícia històrica i superar l’anomalia històrica que en va derivar, sostinguda per la violència esporàdica i l’amenaça constant. Però a més d’això, perquè aquests tres-cents anys de “historia común” ens han demostrat que els beneficiaris d’aquella victòria militar són una gent indesitjable amb la qual no hi ha manera humana de dialogar ni de posar-se d’acord en res (en res essencial, doncs), perquè la seva relació amb Catalunya i els catalans no ha deixat de ser mai, ni mentalment ni materialment, sinó la que hi ha entre vencedors i vençuts, entre dominadors i dominats, entre amos i subalterns (per no dir esclaus)…, una relació colonial, dit ras i curt.

La història de la revolta en curs que es va iniciar amb la trinxada de l’Estatut de Miravet, el 2006, ens ensenya fins a quin punt la mentalitat militarista castellana ha arribat intacta fins al segle XXI. És incomprensible, a ulls de qualsevol; però tenim a l’abast, entre altres, un article de l’historiador Xavier Díez (ja citat en altres ocasions en aquest blog), publicat el mateix dia 9, i que dóna prou claus per a una interpretació correcta del que està passant. Hi ha tres definicions, explica, del concepte de nació: l’essencialista, la descriptiva i la voluntarista. Espanya, que encaixaria en la primera versió, es veu a si mateixa “com una veritat absoluta, permanent, innata, essencialista i romàntica”, “confon l’estat amb la nació” i “viu la identitat amb un punt de fanatisme religiós”, cosa que explica “la intolerància que revelen certs tics ‘inquisitorials’ a l’hora de valorar l’independentisme” de les altres nacions, com la catalana: des de la seva perspectiva supremacista i fonamentalista, “qualsevol que plantegi una identitat alternativa, a banda de dissident, és tractat com un heretge”, posat que “la nació-religió veritable és l’espanyola, immutable, i només entén la diversitat des de la jerarquia”.

La identitat catalana, inclosa en el tercer grup, s’ha forjat per la seva banda “des de la ‘Terra de Pas’ assenyalada per Vicens Vives, des d’una facilitat per integrar els corrents filosòfics i socials dissidents (anarquisme i republicanisme, especialment) i des d’una clara capacitat de reinventar-se i readaptar-se a una constant pluralitat i promiscuïtat cultural i ideològica”, i dóna més importància a la voluntat de construir un futur que els ancoratges en el passat. I això és el que neguiteja el nacionalisme espanyol, conclou el professor Díez: “No només resulta incomprensible l’existència d’una nació igual en drets i obligacions. Incomoda que Catalunya esdevingui una nació de naturalesa inversa a l’essencialisme i l’innatisme. Neguiteja la idea d’una identitat postnacional que qüestiona la seva pròpia –i aïllada– cosmovisió”.

________________________________________________

[Il·lustració: El Roto, a qui, tocant el “tema” de l’independentisme català, se li estan veient els descosits intel·lectuals… (el dibuix, curiosament, no està signat)]
Aquesta entrada s'ha publicat en Política el 19 de novembre de 2015 per mininu

En tàndem i a tota llet

Deixa un comentari

tàndem VW Pt

 

 

 

 

 

Translation (traducción):

[Recreación actualizada del célebre cuadro de Ramon Casas en la cafetería “Els 4 Gats” (Barcelona, España). “Para ir en bicicleta hall que doblar la espalda”, decía el maestro, y cuánta razón yevaba!… En fin, hall tándenes y tándenes hall, y el de la ilustración es de lo más pintoresco y peculiar que se vió jamás, a fe mía!]

El de la Cup (izquierda):    –¡UUMMMPF!
El de Junts x Sí (derecha): –¡GÑÑÑÑ!!
Un espontáneo:                 –… y encima, ¡van a piñón fijo!!

Guió i recreació: Min

_____________________________________________

Translation into Argentinian (traducción al argentino):

[Recreación actualizada del célebre cuadro de Ramon Casas en la cafetería “Els 4 Gats” (Barcelona, España). “Para ir en bicicleta hall que doblar la espalda”, decía el maestro, y cuánta razón yevaba!… En fin, hall tándenes y tándenes hall, y el de la ilustración es de lo más pintoresco y peculiar que se vió jamás, a fe mía!]

El de la Cup (izquierda):    –¡UUMMMPF!
El de Junts x Sí (derecha): –¡GÑÑÑÑ!!
Un espontáneo:                 –… y encima, ¡van a piñón fijo!!

Aquesta entrada s'ha publicat en Ninots el 16 de novembre de 2015 per mininu

Mariano Rajoy Brey, homo sàpiens de llei

Deixa un comentari

Dr. Rajoy Ley VW

 

 

 

 

Translation (traducción):

[El jefe del gobierno de La Cosa y líder másimo de El Partido, don Mariano Rajoll Brell, canta la cartiya al jefeciyo de la tribu rebelde del noreste peninsular: “Aquí quien manda soll llo”, viene a decirle, con toda contundencia pero con la debida proporcionalidad]

–Hola, soll el Estado de Derecho, y TÚ tienes que cumplir La Lell…
–Hola, pesado. ¿Y qué te parece si TÚ evolucionas un poquiyo, aunque sea?
–EING?!

Guió i dibus: Min

_______________________________________________

Translation into Colombian (traducción al colombiano):

[El jefe del gobierno de La Cosa y líder másimo de El Partido, don Mariano Rajoll Brell, canta la cartiya al jefeciyo de la tribu rebelde del noreste peninsular: “Aquí quien manda soll llo!”, viene a decirle, con toda contundencia pero con la debida proporcionalidad]

-Hola, soll el Estado de Derecho, y TÚ tienes que cumplir La Lell…
–Hola, pesado. ¿Y qué te parece si TÚ evolucionas un poquiyo, aunque sea?
-EING?!

Aquesta entrada s'ha publicat en Ninots el 12 de novembre de 2015 per mininu

Castanyoween

Deixa un comentari

castanyaween VW Pt

 

 

 

 

Translation (traducción):

[Estampas típicas del Castanyoween: la vieja castañera]

–¡HALL CASTAÑAAAS! ¡CASTAÑAAS CALENTIICAAAAS!!…

 

Guió i dibus: Min

______________________________________________

Translation (traducción):

[Estampas típicas del Castanyoween: la vieja castañera]

–¡HALL CASTAÑAAAS! ¡CASTAÑAAS CALENTIICAAAAS!!…

Aquesta entrada s'ha publicat en Sant Diumenge de Sils el 1 de novembre de 2015 per mininu