Inbound Marketing

Les millors tècniques per vendre per Internet.

9 de setembre de 2015
0 comentaris

4 fonaments clau de l’Inbound Marketing

Com podem conèixer els visitants i obtenir informació detallada perquè aquests acabin convertint-se en clients? Aquesta és la finalitat de l’Inbound Marketing o marketing d’atracció ja que consisteix en una una sèrie de tècniques orientades en incrementar el trànsit de visitants que accedeix en un lloc web, un blog o inclús un perfil d’una xarxa social. Però l’objectiu de l’Inbound Marketing va més enllà del Marketing Tradicional, a continuació es detallen els quatre fonaments clau que entren en joc en el procès del Marketing Online: el SEO, el SEM, el Marketing de continguts i el Disseny Web.

 1) El Posicionament Web SEO

Els diferents motors de recerca cataloguen els llocs webs en funció de la qualitat del seu contingut utilitzant diferents criteris. El SEO és tan important perquè determina el posicionament de la teva web quan es fa una recerca.

Es tracta d’un procés de millora del posicionament fins obtenir un lloc rellevant en els diferents buscadors (Google, Yahoo, Bing, etc.). Aquest procés s’aconsegueix gràcies a una optimització del lloc web o del bloc i aplicant tàctiques externes fora del site.

2) La Publicitat en buscadors SEM

El SEM a diferència del SEO consisteix en la realització del que popularment es coneix com “campanyes d’anuncis per clicks”. Hi ha agències especializades que s’enarreguen d’aquestes tècniques com és el cas de Metacom. Una empresa seo y sem en plena expansió que es centren en la comunicació i publicitat online per a tot tipus de negocis.

Agencia-SEM-Publicidad-Google-Metacom

Es tracta d’una tècnica que s’utilitza bastant en motors de búsqueda com Google o Yahoo. És una eina que ofereixen els mateixos buscadors que posicionen entre els primers resultats d’una recerca a un lloc wec a canvi d’un preu marcat per cada visita que rebi la página web gràcies a aquest posicionament.

Es un sistema molt útil per donar a conèixer d’una manera ràpida i eficaç un nou producte o lloc web. Tot i així el SEM ha d’anar acompanyat sempre del SEO perquè el posicionament natural d’una web és imprescindible.

 3) La Redacció i el Marketing de continguts.

No ens oblidem del tercer fonament que és el Marketing de continguts. Consisteix en generar continguts valorats per l’usuari i potencial del client de manera que aquest contingut persuadeixi els usuaris al lloc web amb l’objectiu de convènce’ls que s’ofereix el millor servei dins el teu camp de negoci.

4- El Disseny Web

Per acabar, el disseny web és fonamental, afirmen especialistes en crear pàgines web Einatec. No només per ser visible a la xarxa i els buscadors, sinó també per aconseguir que l’usuari acabi enviant un formulari i contacti pel servei que s’ofereix o pel producte que s’està venent.

D’això se’n diu una conversió: una acció determinada que es faci en un web. Pot ser que enviint un formulari, que es visiti una URLs concreta o que faci una compra entre d’altres accions. En el web de Carles Gili, Consultor SEO i SEM, docent i professor en diferentes escoles de postgraus, hi podem trobar uns quants detalls.

Foto del Diseño Web de MissWood desarrollado por Metacom

I tu? Per a quin d’aquests quatre fonaments de l’Inbound Marketing et decantes? Apostes més per un o creus que en els 4? Si t’animes, deixa’ns el teu comentari sobre la teva experiència o què opines d’ells.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.