Inbound Màrqueting i Comunicació Online

L’Inbound Màrqueting o el Màrqueting d’atracció és una especialització del màrqueting online que té l’objectiu d’atraure usuaris a una web i convertir-los en clients des del punt de vista més pull i menys push segons Metacom.

Inbound Màrqueting no és només la metodologia d’atracció de públic i posicionament online d’un producte o servei, és també la filosofia amb la que una empresa gestiona les seves accions de màrqueting.

L’Inbound Màrqueting està format per una sèrie de tècniques que tenen un objectiu comú: incrementa el número de visitants que registra una determinada pàgina web, blog o perfils de xarxes socials.

Aquesta tècnica de màrqueting enganxa a l’usuari d’Internet amb una comunicació bidireccional, interactiva. Els consumidors s’acosten sols via xarxes socials o buscadors. Per la seva banda, els venedors ofereixen un valor i es centren en explicar-lo, i les marques busquen entendre a l’usuari.

Per a portar a terme un bon Màrqueting d’Atracció existeix una metodologia d’èxit formada per quatre tècniques diferents on el posicionament SEO té un gran protagonisme. Atracció de trànsit, conversió, tancament i delectació són aquestes quatres tasques claus per a arribar a l’èxit. És important detallar les seves característiques principals:

1) Pel que fa a la primera fase, l’atracció de trànsit, aquesta consisteix en una forma de publicitat que s’articulitza a través de diversos recursos i suports online mitjançant diverses tècniques com campanyes de Google AdWords, Posicionament SEO Orgànic, aparició en Mitjans Digitals, Xarxes Socials, redacció d’un Blog Corporatiu, etc.

2) En segon lloc, trobem la fase de la conversió, l’objectiu de la qual és convertir el trànsit web obtingut en una base de dades, indispensable per a qualsevol acció Inbound que pretengui tenir èxit. Això s’aconsegueix amb les Langing Pages (pàgines de destí),  formularis, peces audiovisuals i Call to Actions.

3) Seguidament, el tancament. És la fase que té lloc en el moment que hem aconseguit el contacte. L’objectiu és convertir a aquest possible client en client. I, com ho fem? Invertim els nostres esforços en emails, eines didàctiques, presentacions comercials, personalització de la informació, reunions, etc.

4) Per últim, la delectació o fidelització del client. I és que, l’Inbound Màrqueting no només es tracta d’aconseguir clients finals sinó també té en compte altres aspectes com mantenir als clients satisfets, oferir informació útil i tenir en compte aquells possibles clients que, tot i no ser clients per a alguna raó segueixen les novetats de la marca i, per tant, poden convertir-se en prescriptors a Internet.

Per a més informació:

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *