Actualitat sobre ENGINYERS BCN i l'enginyeria

Articles relacionats amb el Col·legi i l'enginyeria

Ens obrirem cap a fora

0
Publicat el 27 de maig de 2013
Un altre aspecte cabdal a tenir en compte és la necessitat de tenir un borsa de treball i un servei de selecció professional (SSP) adaptats a les necessitats actuals. La realitat de l’ocupació laboral està canviant també per als enginyers tècnics industrials, per als enginyers tècnics en disseny industrial i per als enginyers de grau. No podem restar al marge dels canvis que es produeixen. Per tant, hem d’orientar la nostra borsa de treball i SSP cap a aconseguir atreure les ofertes de feina més interessants per als col·legiats. Hem de continuar posicionant-nos com la borsa de treball més especialitzada en el món de l’enginyeria industrial, perquè qui millor coneix les empreses del sector és el Col·legi.  I també com el millor servei de selecció professional per les empreses que busquin titulats, perquè qui millor coneix el potencial dels col·legiats, també és el Col·legi. Cal dir que durant el 2012 es van gestionar 745 ofertes de treball i 619 Col·legiats van assistir a les activitats d’orientació professional com ara tallers de recerca de feina o “worksops” de sortides professionals i taules rodones.

Aquesta idea ha d’arrelar, per una banda, en els empresaris que busquen el millor enginyer per a la seva empresa i, per l’altra, en els enginyers que volen trobar una feina que es correspongui amb els seus coneixements i experiència. D’altra banda, no cal oblidar la necessitat d’obrir-nos al mercat laboral exterior, ja sigui de països europeus, com de la resta del món. Hem de ser conseqüents amb la filosofia del Pla Bolonya, que aposta per facilitar la mobilitat europea de professionals. Per tant, farem acords amb associacions d’enginyers de fora per poder aprofitar sinèrgies en els camps de l’ocupació i la formació, en benefici mutu. Finalment, dintre d’aquest mateix àmbit, caldrà continuar i ampliar  les iniciatives que el col·legi ha endegat fa poc en el camp de l’emprenedoria i donar suport als companys que vulguin tirar endavant el seu propi projecte empresarial.

Menció a part mereix el fet que des la Junta de Govern, i amb el suport de membres dels Serveis Tècnics del Col·legi, continuarem participant i col.laborant amb els organismes tècnics de les diferents administracions. Així doncs, serem presents a les taules tècniques TAAC, TINSCI, TC-IE, TC-IF, TID-PAU i TASCOM, al comitè d’AENOR i qualsevol altre instància que creiem necessari per poder influir i fer sentir la nostra veu.

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

Un Col·legi més centrat en els col·legiats

0
Publicat el 23 de maig de 2013

Un dels motius bàsics i fonamentals dels Col·legis professionals no pot ser cap altre que oferir als col·legiats les eines suficients i necessàries per poder desenvolupar la professió amb garanties. Aquesta premissa sempre estarà present en la nostra gestió, ja que el Col·legi ha de donar satisfacció a les necessitats dels col·legiats perquè segueixin confiant en la institució. És evident que un Col·legi sense col·legiats no té cap sentit ni raó de ser. Per tant, partint d’uns serveis ben valorats pel col·lectiu, volem anar més enllà i oferir uns serveis més adaptats a les seves necessitats. Tothom sap que avui en dia les empreses que funcionen són les que aconsegueixen l’equilibri entre els empleats, els proveïdors, els propietaris i els clients, només així aconsegueixen que el producte doni satisfacció total al client. Tot salvant les distàncies, nosaltres volem aplicar aquesta filosofia. No serveix de res que tinguem uns serveis de molta qualitat si els col·legiats, per motius diversos, no poden accedir-hi amb comoditat. Per posar un exemple, serveix de poc que es programi un gran curs si els horaris, preus, calendari, etc., no s’adapten a les possibilitats dels col·legiats a qui va adreçat. Per tant, volem esmerçar esforços en aconseguir apropar més la formació a la realitat canviant de cada dia. A favor nostre tenim les possibilitats que cada cop més ens ofereix la tecnologia del segle XXI per oferir formació de qualitat a distància. No les desaprofitarem.

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

Per què ens presentem?

0
Publicat el 20 de maig de 2013

La candidatura EQUIP DARNÉS-Fem el Col·legi del futur, neix a partir de la inquietud d’un grup de col·legiats per l’esdevenir del col·legi. Durant els darrers vuit anys, el col·legi ha seguit un rumb fix i clar, i volem que continuï de la mateixa manera. Un rumb amb l’horitzó sempre present de servei al col·legiat, a la societat i al país, en què el col·legi continuï essent el lloc de trobada necessari i útil per a l’exercici de la professió, per a la millora constant, per a l’ampliació de la xarxa de contactes, i, en definitiva, per satisfer les necessitats professionals i personals dels seus membres.

La candidatura està formada per professionals de l’enginyeria competents i compromesos amb la corporació. Som un equip multidisciplinari i plural. Volem que tothom s’hi trobi representat i que ningú no se’n senti exclòs. Per això la componen col·legiats vinculats a l’exercici lliure, al món empresarial, a l’ensenyament, a la funció pública i al disseny industrial, i també, evidentment, als jubilats, que han de continuar essent un actiu col·legial. I som plurals perquè l’equip és format per tres dones i vuit homes, entre vint-i-tres i setanta cinc anys.

Una menció a part mereix la presència en la candidatura de l’actual degà Joan Ribó, que, d’aquesta manera, vol donar un missatge de continuïtat, però amb la mirada posada en el futur.

Així doncs, us presentem les nostres propostes per als propers quatre anys, que són una barreja de l’experiència acumulada per alguns candidats com a membres de la Junta de Govern i de saba nova, que aporta idees fresques i innovadores. Tot plegat per continuar avançant amb pas ferm perquè el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona continuï essent una referència en el món de l’enginyeria i sàpiga adaptar-se als temps canviants que s’acosten.

El programa electoral s’estructura en les quatre grans línies que formen la nostra proposta general i en les propostes específiques per a les àrees tècnica i econòmica, i la de les comissions.

Pots veure el programa a http://www.equipdarnes.cat

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

La promoció econòmica: un nou camp per l’enginyer

0
Publicat el 13 de maig de 2013

Hi ha un camp en el que els enginyers no estem gaire introduïts. En el camp de la promoció econòmica, sobretot en l’àmbit de l’Administració Pública, tenim un camí per córrer. Els enginyers municipals normalment estan en els departaments d’activitats, medi ambient, etc. Fins fa un cert temps (i en ocasions encara ara) aquests departaments i el de promoció econòmica, per diverses raons, no acostumaven a tenir massa relació.

Amb la crisis les coses canvien. Les necessitats han provocat una simplificació de la tramitació, una reducció de terminis i un intent per captar noves empreses que omplin els polígons industrials mig buits, després del tancament d’empreses.

És ara, doncs, quan el poc valorat departament de l’Ajuntament, el mal anomenat “bossa de treball”, ha pres protagonisme. La majoria dels Ajuntaments han vist que l’orientació principal que han de tenir tots els departaments és cap a la promoció econòmica, cap al creixement i implantació d’empreses que facin baixar les xifres d’aturats i aportin riquesa als municipis. La necessitat de potenciar la innovació, l’emprenedoria, els vivers d’empreses, la relació amb les universitats, etc. és ara una urgència.

És aquí on els enginyers tenim un gran oportunitat, ja sigui des de l’àmbit empresarial com des de l’àmbit de l’Administració. I seria bo per l’economia del país que els enginyers municipals d’activitats canviessin de mentalitat per adaptar la seva activitat també cap a la promoció econòmica. Els enginyers hem de desembarcar definitivament en aquest camp si volem eixamplar el nostre horitzó.

 

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

Cal que les enginyeries s?anunciïn?

0
Publicat el 4 de maig de 2013

Bé, doncs només hi ha una resposta possible, i com esperàveu, és que sí. Per què? Doncs perquè qualsevol activitat que depèn dels clients necessita consolidar i ampliar els seu mercat. Ara bé, queda molt clar que no és el mateix fer publicitat de productes com ara cotxes, televisors o sabatilles espotives, que fer-la de serveis professionals. Fins i tot hi ha encara algunes restriccions en algunes professions com les d’advocat que passaran a millor vida arran de la imminent publicació de la llei de Serveis Professionals. Per tant, ja no hi excusa perquè els depatxos porfessionals apostin per fer publicitat. Però el problema és on. En principi cal fixar molt bé el públic objectiu a qui volem adreçar-nos. Un cop decidit, cal fer un pla de mitjans acurat i econòmic. Per als petits despatxos professionals és molt difícil accedir als grans mitjans de comunicació, però no cal descartar mitjans locals (premsa, ràdio, TV) del lloc on estigui situat el despatx, a més de publicacions gratuïtes. Els preus són força assequibles i arribarem a persones properes geogràficament.

Tampoc cal descartar els mètodes tradicionals d’enviament de cartes o opuscles per correu ordinari. Pensem que set de cada deu persones obren el correu que els arriba. I, evidentment, l’enviament de correus electrònics també és una opció vàlida, tot i que cada cop costa més que s’obrin. I no cal oblidar que encara no tothom té direcció electrònica. Ara bé, en qualsevol dels dos casos és bàsic disposar d’una bona base de dades. Hi ha empreses que en venen, però és millor que siguin pròpies. Es poden fer amb les adreces dels clients i obtenint “leads” en sorteigs, subscripcions a butlletins, registres d’usuari….Recordem que és vuit vegades més probable que torni un client que no pas un desconegut.

Una altra opció que hem de tenir en compte és la del telemàrqueting, que tot i que no té bona premsa, si es fa ben fet funciona. En el darrer informe anual 2013 Infoadex sobre despeses en publicitat en l’àmbit estatal, el telemàrqueting va ser, amb el 1,5%, de les poques opcions que va augmentar el volum de negoci. I no cal necessariament contractar una empresa, es pot fer des del propi despatx. Amb tot, la figura emergent, com tothom ja sap, són els anomenats telèfons intel.ligents. Per tant, caldrà anar pensant en anuncis per mòbils, els quals permeten unes possibilitats creatives molt interessants. I sense deixar la telefonia, no subestimem els SMS o MMS, ja que potser perquè han quedat obsolets com a eina de comunicació per culpa dels sistemes tipus WhatsApp, això fa que ens mirem els pocs que rebem. Segons un estudi, el 97,5 % del missatges es llegeixen entre els cinc segons i els 15 minuts després de rebre’ls.

I per acabar, tenim a l’abast nombroses possibilitats en el món d’Internet. Per començar el web del nostre despatx ha de ser un bon aparador. Després podem posar “banners” a altres webs i a blocs, i també anuncis a webs-directoris (pàgines grogues, segunda mano, etc). Potser la millor opció avui dia és la del anuncis per paraules clau o Pay Per Click (PPC), que permeten aparèixer com anunci patrocinat en les cerques que es fan. El més popular és l’ anomenat Google Adwords. El gran avantatge és que permet saber amb exactitud el resultat de la campanya i controlar la despesa dia a dia. No voldria finalitzar sense parlar del fenomen dels darrers temps: les xarxes socials. Doncs, com no podia ser d’una altre manera, també, almenys a Facebook i a Linkedin, s’hi pot posar publicitat. Sense oblidar la possibilitat que ens ofereix el Twitter de donar-nos a conèixer als nostres seguidors. Per tant, amb tantes possibilitat no hi excusa: cal anunciar-nos si volem créixer.

 

 

 

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari