SAVIESA DE GOS

Xavier Massot Martí, de Lleida estant

28 de febrer de 2016
1 comentari

Operadora PARLEM: un frau absolut

En aquests darrers dies m’he vist en un embolic considerable, malgrat l’edat que tinc (o potser gràcies a això), com si fos un principiant qualsevol. Fins ara havíem tingut el telèfon fixe i internet contractat amb una companyia (Jazztel) que em funcionava força bé, amb la qual no hem tingut mai cap incidència, però els dos mòbils els teníem contractats amb el RACC (que opera a través de d’Euskaltel). La suma de les diferents connexions (Jazztel i Euskaltel) destacava en el preu final, sobretot tenint en compte les promocions que estan fent les diferents operadores els darrers temps. La meva dona i jo, vam decidir finalment unificar-ho tot en una sola companyia.

Realment, va ser una mala decisió. Perquè mirant les diferents ofertes, la de Jazztel i Yoigo semblaven les més adients, però també ens havia cridat la nostra atenció l’operadora PARLEM, que semblaven especialitzats en fibra òptica (almenys així ho van vendre en una entrevista a Vilaweb) i perquè també jugaven molt amb els conceptes del tracte personalitzat i la vinculació a la catalanitat. Quan ens vam ficar en contacte amb ells, tot semblaven facilitats. L’oferta que ens passaren ja m’hagués tingut de posar sobre avís, perquè la fibra òptica en la zona on vivim no la cobrien (malgrat haver anunciat que ja ho feien a Lleida). També hauria d’haver desconfiat que a l’intentar aprofitar la seva promoció el iPhone 6, no entrava en el pagament fraccionat, pel qual els hi vaig realitzar el pagament de cop (via tarja VISA), assegurant-me que el model el tenien en estoc. Finalment vam fer tractes via telefònica, prometent-nos una celeritat inusual en la connexió i en la resolució de qualsevol incidència. Va ser un greu error confiar-hi.

Perquè de pressa sí que se’n van donar. El mateix 15 de febrer ens enviaren un mail de confirmació d’alta. El dia 16, els hi vaig enviar per mail tota la documentació que em van demanar. A la seva recepció en tornaren a enviar un correu on m’informaven que tot el procés duraria….15 DIES HÀBILS! No era pas això el que inicialment em van dir, però vaig donar un vot de confiança. L’endemà, vam rebre a casa l’enrutador o router. Em va cridar l’atenció que tenia forma esfèrica, molt inestable per guardar l’equilibri i sobretot perquè estava fabricat al….VIETNAM i ja sabem que això és sospitós de treball esclau. El dia 18 es presentà el tècnic de Telefònica, que amb molta amabilitat va realitzar la connexió, tal com li indicaren des de PARLEM. Però, ja li va resultar estrany que ens haguessin enviat aquella mena de router, que al damunt només es podia connectar no directament a la línia, sinó a l’ordinador, i que el nom de l’operadora no li sonava de res. La primera conseqüència de tot això va ser que dels tres telèfons que teníem amb la línia fixa, només funcionava un. Això ja em va començar a mosquejar, doncs no em semblava massa correcte que tinguéssim de tenir sempre connectat l’ordinador per tenir…línia fixa.

Intentant seguir les instruccions per configurar l’enrutador, i seguint les indicacions telefòniques de PARLEM, el primer que comprovàrem va ser la reducció dràstica i dramàtica de la velocitat de la connexió per internet. Qualsevol consulta o operació tardava…..minuts en realitzar-se. L’operadora, malgrat connectar-se a distància no ens va poder resoldre el problema i ens va prometre que ens enviaria un tècnic per resoldre la incidència. Un tècnic que encara estem esperant. El resultat era que no teníem connexió telefònica ni d’internet i tampoc teníem el mòbil que ja havia pagat. Davant de tot això, vam concloure que ens havíem equivocat de ple en contractar amb PARLEM i que potser era millor tornar a Jazztel.

Mentre els tractes amb Jazztel ens facilitaren molt les coses per restablir el servei en menys de 48 hores (per sort vam conservar el router de Jazztel) encara que vam tenir que canviar el número fixe, els problemes van començar a augmentar amb PARLEM. A l’haver actuat amb tanta rapidesa per anul·lar el contracte, PARLEM no havia pogut fer la portabilitat, i havent canviat de número fixe, van intentar fer la portabilitat del número vell, esperant fins el darrer dia (el 19.02) que la llei els permetia fer-ho. Seguint les indicacions del Departament Jurídic de Jazztel, els hi vam reclamar el codi d’anul·lació, cosa que es van negar a facilitar-nos. També els hi vam reclamar el iPhone que els havia comprat i que ells havien ja carregat a la targeta. Em van dir que ja l’havien enviat (era mentida), però al reclamar-ho altre cop el dia 25, aquest cop l’excusa era que em retornarien l’import a la mateixa targeta (una altra mentida). Com que ja m’ho sospitava, els vaig advertir seriosament que si no ho feien en un màxim de tres dies, presentaria denúncia davant dels Mossos d’Esquadra. Sigui perquè l’amenaça ha sortit efecte, sigui perquè saben que han incomplert tots els termes del contracte, sigui perquè sospiten que en qüestions legals han trobat un os difícil de rosegar, a darrera hora d’ahir, vaig comprovar que m’havien realitzat la devolució dels diners.

Encara van tenir la barra de reclamar-nos que hauríem de pagar una penalització, cosa que els hi vam deixar clar que el Codi de Comerç ens donava 14 dies per poder anul·lar sense cap cost el servei. Al mateix temps, les dues targetes SIM que els hi vam demanar, encara les estem esperant. Resumint, que res del que vam contractar van complir, cap terme del contracte ni cap compromís. Una autèntica estafa, per la qual estaré amatent els propers dies a tornar qualsevol càrrec o rebut que em vingui al compte bancari i que he pensat que era la meva obligació publicar-ho en aquest bloc per advertir a d’altres possibles afectats.

És trist, que sota el paraigües i l’aparença del sobiranisme i la catalanitat, s’amaguin comportaments tan deshonestos. No és el primer cop que m’hi trobo en aquests darrers mesos (l’anterior va ser el pseudo-projecte de Caixa Catalana) amb situacions similars, i la conseqüència és que gat escaldat de l’aigua fuig, és a dir, que ja no en tinc prou que se’m digui que és un projecte de país o cosa semblant. Per això, ara quasi no miro el Verkami o Tot Suma. Si volem realment fer un país nou, que valgui la pena, el primer que hem de fer és expulsar els aprofitats i estafadors del sobiranisme, denunciar-los i ficar-los obstacles. Perquè ja n’hem tingut prou amb la picaresca espanyola perquè ara tinguem d’aguantar poca-vergonyes catalans.

  1. Llàstima no haver llegit el teu bloc a temps. A mí també m’han enredat de mala manera. Quina llàstima que Fibracat ja no sigui catalana!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!