SAVIESA DE GOS

Xavier Massot Martí, de Lleida estant

4 de setembre de 2014
0 comentaris

La Llotja, coses sobreres

M’acaba d’arribar a la bústia el programa oficial del teatre de la Llotja del darrer trimestre del 2014. Havent com hi ha internet, i havent sortit anteriorment el programa de la temporada, aquest nou programa em sembla que està de més. Quina finalitat té tot això? És que s’han venut poques entrades per les darreres funcions de l’any? Per què cal bombardejar reiteradament a la ciutadania amb aquesta propaganda oficial camuflada?

Entenc que el repartiment s’ha fet a totes les bústies de Lleida, o sia, que suposo que s’ha fet un tiratge d’uns 50.000 exemplars, pel cap baix. Quant ha costat aquest repartiment? Si això és trimestral, cal multiplicar la despesa per quatre? Això, només pel repartiment que suposo que s’ha encomanat a una empresa especialitzada. Però la seva confecció i impressió tampoc ha degut ser barata, doncs no és pas paper reciclat amb el que s’ha fet, sinó paper del bo (couché n’hi diuen els entesos). Per tant quant ha  costat aquesta brometa als ciutadans, via arques municipals?

No havíem quedat que estem en temps d’austeritat i d’exemplaritat en la despesa? Pel que es veu, aquest objectiu no va amb l’actual equip de govern de la “ciutat de les cols” (o “de les boires”). Una nota més per apuntar al balanç, senyor Ros. Sabem que dirà algun dels seus lacais: “És que no en passen ni una!”, “Són uns perepunyetes” o com algú ja ha preguntat a la xarxa: “Vosaltres sou d’algun partit o sou d’algun front anti-Ros?”. Senyal que les crítiques comencen a fer mal. Però qui vol fer política i no la fa seriosament, és a dir, respectant als ciutadans, doncs s’exposa a tot això i més. En tot cas, va amb el càrrec i amb el sou.

Però passem al contingut. En el primer article no hi podia faltar la salutació de l’alcalde amb una foto amb molt de retoc “Photoshop”, doncs es veu un rejoveníssim alcalde, sense ulleres i gastant una salut que no és pas la mateixa quan el veus de prop o la realitat. No cal esmentar el que hi diu doncs, per sort, no crec que gairebé ningú se’ls llegeixi aquesta mena d’auto-elogis. Però sí que m’hi he fixat amb que comenta que el preu de les entrades s’ha reduït (segurament se’n venien poques). El curiós és que l’ajuntament es reserva sempre com a mínim 50 entrades (les millors, per descomptat), que evidentment no paga i a les quals els ciutadans mai hi podran accedir. Visca la igualtat socialista, doncs!

Passem avant i el programa s’omple de pàgines detallant cadascú dels espectacles. Es veu que amb un senzill fulletó anunciant tots els espectacles i remetent el detall amb una adreça web no era suficient. La qüestió és tenir un programa amb força fulles, que no es digui que és un programa curt. Però en total són 16 actuacions de molt diferent nivell: 4 humoristes, 1 musical, 2 de dansa, 1 òpera, 3 obres de teatre i 2 actuacions musicals, amés de 4 actuacions d’espectacles de baix (molt baix) nivell. La resta fins a 66 pàgines és propaganda, publicitat i articles per omplir espai, fins i tot dedica 2 pàgines a les acomodadores (en propers números aniran passant els diferents gremis com cambrers, il·luminadors, guarda-roba, venedors de tíckets, etc?)

Potser només veiem “papus” però aquesta acció és per justificar la gestió de la Lletja? Perquè s’atansen eleccions? És una acció desesperada per augmentar els ingressos? No ho sé, però no crec massa encertat i no és temps d’alegries econòmiques. S’ha de mirar amb molt de compte com es gasta cada euro, sobretot si són diners públics. Exactament com fan els ciutadans privats per arribar a final de mes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!