EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

Treballem la motricitat fina

En varis articles m’he centrat en la psicomotricitat, però hi podem trobar la motricitat fina i la gruixuda.

La motricitat fina són totes aquelles accions que requereixen una major precisió i es necessita una coordinació oculomanual i utilització de les mans com ara escriure, agafar objectes, fer la pinça, pessigar, estripar…

I la motricitat gruixuda és refereix a totes aquelles accions que fem amb el cos, com ara caminar, saltar, girar…mantenint un control del nostre cos i amb els objectes i l’espai.

Una activitat que podem fer per treballar la motricitat fina:

POSEM I TREIEM PILOTES!

Objectius:

  • Potenciar la motricitat fina
  • Potenciar la coordinació oculomanual
  • Emplenar la caixa de pilotes
  • Treballar l’objecte, l’espai i les nocions dins-fora
  • Gaudir de l’activitat proposada

Material:

  • Dues caixes tancades amb un forat cadascuna (de la mida de la mà de l’infant)
  • Pilotes d’escuma o bé pilotes cassolanes (omplir globus amb un plàstic per posar arròs)

Descripció:

Hi hauran dos tipus de caixes, una plena de pilotes i l’altra buida. Es tracta de que els infants que tinguin la caixa buida, hauran d’encistellar amb la pilota dins del forat per després acabar treient-les i els infants que tinguin la caixa plena, l’hauran de buidar fent que la pilota rodoli per el forat de la caixa, un cop que totes estiguin fora, les hauran de tornar a posar dins.

Activitat molt senzilla però que permet treballar i millorar la destresa en la manipulació d’objectes.

Avaluació:

  • Es mostra actiu i satisfet durant l’activitat
  • Segueix les indicacions de l’educador/a
  • Agafa la pilota amb la mà
  • Encistella la pilota
  • Si li cau la pilota, l’agafa i ho torna a intentar
  • Posa la mà dins de la caixa
  • Mostra destresa a l’hora d’agafar les pilotes de dins de la caixa
  • Diferencia els conceptes “dins” “fora”
  • Ha gaudit amb l’activitat proposada

ML.



  1. Més d´un cop he sentit a parlar de la motricitat fina, però, segurament perquè no he mostrat l´interés necessari, no sabia ben bé a que es referia. Amb l´explicació que has donat m´ha quedat molt clar que és i la diferència amb la motricitat gruixuda. Moltes gràcies!

  2. Yo también había escuchado lo de la motricidad fina pero no sabia exactamente que era. Gracias por la aclaración! Y la actividad esta genial, lo probaré en casa con Pol.

  3. Trobo molt interessant descobrir què significa “motricitat fina”. A més, trobo important que parlis de temes relacionats amb l’educació infantil, perquè per desgràcia molta gent creu que allà només es juga i, en canvi, aprenen a adquirir moltes habilitats! 🙂 Endavant!!!

  4. Tinc un dubte… Potser és una pregunta estúpida… A l’article dius que la motricitat gruixuda és caminar i saltar, per exemple. Si és així, llavors no m’acaba de quedar clara la diferència entre motricitat gruixuda i psicomotricitat… La motricitat fina tinc molt clar què és, però la gruixuda no tant. Gràcies!

Respon a MartaGarciaPuig Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Psicomotricitat | s'ha etiquetat en per MartaLuque | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent