EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

Preparem l’arribada del…hivern!

El proper 21 de desembre entrarem en el solstici d’hivern i tal com vam fer mesos enrere amb la tardor, també donarem la benvinguda a la nova estació.

A proparem als infants al hivern, que coneguin el canvi de paisatge, el clima, les tradicions i festes populars com el nadal, els colors típics, poemes, cançons…tot això ho farem a través d’un power point del qual farem un visionat per posar els infants amb coneixement.

Per treballar els colors típics (colors freds com el blau, blanc, gris, negre, lila…) es pot fer un treball manipulatiu amb imatges, objectes amb aquesta gamma de colors.

Tot seguit podem passar a fer una activitat que desenvoluparé per a infants a partir de 20 mesos.

EL VESTIDOR


OBJECTIUS: 

1.Conèixer el vocabulari bàsic de la roba
2.Relacionar les peces de roba i objectes amb la seva utilitat
3.Adquirir autonomia en el vestir i desvestir, dominant cada cop més el seu propi cos
4.Participar amb iniciativa i seguretat en ell mateix
5.Gaudir de l’activitat proposada


DESENVOLUPAMENT:

Tindrem un racó de l’aula anomenat “El vestidor” convidarem els nens i nenes a seure en rotllana i tot seguit es fara la presentació de l’activitat.

Explicarem que en aquest racó tindrem diverses peces de roba i complements. 
De forma rotatòria cada nen podrà treure del bagul una peça de roba o complement  que més li cridi l’atenció i direm què és, per a què serveix, de què està fet, a quina part del cos es posa…L’infant se la posarà i podrà gaudir lliurament de l’activitat. Un cop que tots els nens i nenes s’hagin estat provant-se tota la roba, recollirem el material i el deixarem al seu lloc.
 


RECURSOS MATERIALS:

-Camises, pantalons llargs (xandall, texans…) mocadors, faldilla llarga i una curta, vestits, un barnús, samarretes, jerseis, abrics, jaquetes, mitjons, mitges gruixudes, sabates de taló d’adult, botes d’aigua, bambes amb belcro, sabates, una bufanda, gorro d’hivern, guants. 


RECURSOS ESPACIALS i TEMPORALITZACIO: 

L’aula de la classe, al racó del vestidor. L’activitat durarà 60 minuts.


AGRUPAMENT: 

Tot el grup 


RECURSOS HUMANS:

2 Educadors. Un ajudarà a l’infant a vestir-se i l’altre estarà per la resta d’alumnes.


AVALUACIÓ: 

1. Els infants s’han implicat i han participat a l’activitat?
2. Coneixen les característiques de l’hivern?
3. Coneixen les diferents peces de roba?
4. Saben per a que serveix les diferents peces de roba?
5. Tenen preferència per un tipus de roba?
6. S’han posa’t tota la roba? 
7. Han gaudit amb l’activitat?


ML.  



  1. Quina activitat més divertida! 🙂 Mentres el llegia m´ho estava imaginant i de segur que amb una activitat d´aquest tipus els nens i nenes s´ho deuen passar de conya! A part, clar, d´apendre a quin tipus de roba s´han de possar a l´hivern i a com possar-se-la.
  2. Marta, me ha gustado muchísimo esta actividad de la ropa! Los niños se lo pasaran super bien vistiendose y desvistiendose y además el invierno da muchísimo juego con las diferentes prendas, los gorros, las bufandas, los guantes…muy bien pensado!

Respon a MartaGarciaPuig Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Les estacions del any | s'ha etiquetat en , per MartaLuque | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent