Tal i com comentava fa setmanes en l’article “Matemàtiques per a petits” a l’etapa de l’educació infantil podem començar a iniciar els infants en uns primers càlculs matemàtics per treballar-ho seria adequat portar a terme un racó d’una botiga d’un mercat o qualsevol establiment que afavoreixi el joc simbòlic.
L’activitat que a continuació exposo està dirigida per infants de 5 i 6 anys (P5).
Títol activitat:
Objectius:
Desenvolupament:
L’activitat es portarà a terme en un racó que tindrem a l’aula simulant un mercat, amb una prestatgeria amb diferents productes i organitzat segons la categoria de cada producte (productes de neteja, fruites i verdures, begudes…) L’educador estarà present durant l’activitat per si els infants necessiten ajuda, però no dirigirà l’activitat. Es farà en petit grup (5 infants) dels quals dos faran de venedors i els altres de compradors. Al cap d’una estona es canviaran els papers per tal de que tots els infants puguin passar pels mateixos rols.
Els hi explicarem que tindran un pressupost màxim de 10 euros -repartides en monedes de 1,2,3,4 i 5 euros) i amb aquests diners hauran de comprar el màxim de possible de productes passant per totes les seccions del mercat. Entre ells hauran de restar i sumar les diferents operacions matemàtiques. Els productes estaran ben etiquetats amb el preu corresponent.
Avaluació:
Indicadors:
MOLT / BASTANT / POC
ML
Una activitat molt adient per a fer sorgir els futurs economistes del país! Bromes a part, un cop més, un article molt interessant que ha vegades ens fa recordar la nostra infantesa i a vegades, com aquest per mi, ens mostra métodes i activitats que desconeixiem de l´educació infantil.
Moltes gràcies, Marta, per compartir els teus coneixements amb nosaltres cada dilluns.
Moltissimes gràcies pel teu comentari Xavi, una abraçada!
Molt bona idea! Així des de petits aprenen a administrar-se els diners! Que avui dia no es pot malbaratar! he, he, he! Endavant i fins aviat!!
Moltes gràcies pel teu comentari, Marta!!! Una abraçada!