Les activitats internivells són aquelles que en una mateixa activitat participen infants de diferents edats.
En la llar d’infants podriem fer-ho entre les classes dels caminants (1-2 anys) i la classe dels maternals (2-3 anys) i en el segon cicle d’educació infantil ho podriem fer entre P3-P4-P5.
De fet, es podrien fer moltes activitats de coneixença entre el padrí i el fillol. Fer un mural representatiu amb les preferències de colors, menjars, personatges de contes, animals preferits de cada infant.
A les portes de setmana santa es podria aprofitar i dedicar una sessió on es faria un mural dedicat a la setmana santa, pintar ous, conills… i l’elaboració d’una mona de pasqua que aprofitariem per degustar l’últim dia de classe amb la presència dels pares i mares al patí de l’escola.
Dies abans, padrins i fillols escriuran una circular als seus pares – demanant un ou de xocolata, un donut, plomes per decorar el donuts, llaminadures i l’últim dia de les vacances ens encarregarem de fer la mona per després intercanviar mones entre Padrins i fillols. Canviarem lleugerament la tradició perquè tothom pugui rebre la mona, d’aquesta manera, treballem la generositat entre els infants.
CONCRECIÓ DELS OBJECTIUS I CONTINGUTS DEL DECRET 101/20120 QUE ESTABLEIX EL CURRÍCULUM DE PRIMER CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Objectius:
-Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva de si mateixos i de les altres persones
-Adquirir progressivament hàbits bàsics i d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia
-Progressar en la comunicació i expressió ajustada als dferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de diversos llenguatges
-Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que els portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social
PER ÀREES:
Descoberta d’un mateix:
-Identificació com a persona, coneixement d’algunes característiques personals pròpies per assolir el grau de seguretat afectiva i emocinal corresponent al seu moment maduratiu
-Domini progressiu de les possibilitats expressives, perceptives i motores del propi cos i utilització dels recursos personals de què disposa en la vida quotidiana
-Participació amb iniciativa i constància en les activitats quotidianes d’alimentació, repòs, higiene personal, iniciant-se en la pròpia autonomia i orientant-se en les seqüènciese temporals quotidianes i en els espais que li són habituals
Descoberta de l’entorn natural i social:
-Comprensió i apreciació progressiva de l’entorn immediat, iniciant-se en el coneixement i l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en els diferents grups socials en què participa
-Participació en festes, tradicions i costums de la comunitat a la qual pertany, mostrant interès i curiositat
Comunicació i llenguatges:
-Comprensió de les intencions i dels missatges que li adrecen les persones adultes i altres infants, identificant i emprant els diferents senyals comunicatius (gest, entonació) i valorant el llenguatge oral com un mitjà de relació amb les altres persones
-Iniciació en l’ús de diferents formes de comunicació, esforçant-se per fer-se entendre i escoltant els altres
Són molts, els beneficis que aporta fer aquest tipus d’activitats, els infants interactuen entre ells, potencien les experiències emocionals, els nens més grans els ajuda a potenciar l’empatia, la solidaritat i els petits es troben més reforçats amb seguretat i autoestima.
Les relacions no són simètriques i els ajuda a adquirir competències socials noves. Els infants més grans desenvolupen conductes de comprensió, es cuiden dels menors, i mostren inclinacions prosocials d’assertivitat i habilitats de lideratge, adapten el seu comportament a les competències dels més petits. En canvi, els més petits adquireixen les habilitats del més grans.
Des de el blog, us desitjo una feliç setmana santa i una molt bona mona de pasqua!
ML.
Que tinguís tú també una molt bona setmana santa, Marta. 🙂
El mateix es podria preguntar pel que fa a les diseccions d’animals (a l’ESO).
Atentament