EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

Publicat el 2 de juny de 2014

Els animals de la granja

Si volem treballar els animals de la granja a l’aula hauriem de programar una unitat didàctica que constaria de diferents activitats per assolir l’aprenentatge del que pretenem treballar.En edats primerenques es de vital importància la descoberta de l’entorn, de fet, una de les àrees d’experiència s’anomena així, l’infant ha de descobrir com és el món en que habita. En aquest cas facilitarem el coneixement dels animals de la granja i les seves característiques, aspectes, sons que emeten, com i on viuen…

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

Reconèixer diferents elements d’una granja (animals que habiten, colors, sons, alimentació…) i tot allò que la defineix mitjançant la manipulació, observació directa i actuació en diferents activitats per tal de conèixer les característiques d’una granja.

CONTINGUTS D’APRENENTATGE:

ÀREA 1: DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES

-Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació

ÀREA 2: DESCOBERTA DE L’ENTORN NATURAL I SOCIAL

-Observació i actuació sobre la realitat immediata, a partir de les pròpies vivències establint relacions entre els objectes segons les seves característiques perceptives

-Observació i constatació d’alguns canvis i modificacions a què estan sotmesos tots els elements de l’entorn (persones, animals, plantes i objectes)

-Interès pel medi físic i socials, explorant les característiques d’objectes, materials i elements de l’entorn natural, formulant preguntes sobre alguns esdeveniments i representant vivències i situacions mitjançant el joc simbòlic

-Iniciació en la diferenciació d’algunes qualitats sensorials fruit de l’exploració dels objectes materials, elements de l’entorn natural i de la comparació de les seves propietats.

ÀREA 3: COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

-Iniciació en l’ús de diferents formes de comunicació, esforçant-se per fer-se entendre i escoltant els altres
-Record i relat d’experiències passades i relacionar-les amb situacions semblants o diferents
-Reconeixement, retenció i memoritzacio de cançons, dites senzilles, jocs de falda i participar-hi de manera activa, seguint la tornada i reproduint el gest.

METODOLOGIA I ORGANITZACIÓ DE L’ESPAI

En aquesta unitat didàctica de programació els infants es basaran molt especialment en la observació directa, com l’experimentació i manipulació per aconseguir els objectius fixats a través d’activitats lúdiques i significatives. S’aprofitaran recursos per realitzar algunes de les activitats d’aquesta manera volem que la unitat sigui més atractiva pels infants, més motivadora fent la utilització de la imatge i d’alguns elements de suport a la diversitat.

SEQÜENCIA D’ACTIVITATS

ACTIVITAT INICIAL: 

ACTIVITAT 1: Conte “Els animals de la granja” Editorial “La Galera”. L’educador/a junt amb els infants explicarà el conte amb ajuda d’unes lámines amb dibuixos dels animals que habiten en aquest entorn. Parlarem de la seva existència, si els coneixien, i descriurem com són.

ACTIVITAT DE DESENVOLUPAMENT:

ACTIVITAT 1: Visita a una granja-escola. Descobrirem com viuen els animals, com són, quins sons emeten, que mengen…

ACTIVITAT 2: En rotllana, l’educador/a treurà una titella que simularà un animal, cada cop que es tregui una titella en concret els alumnes faran el so característic. Es farà també a la inversa, l’educador/a dirà l’onomatopeia i els infants buscaran quin animal fa aquell so.

ACTIVITAT 3: Escoltarem i aprendrem cançons relacionades amb els animals “El gall i la gallina” “La granja d’en Joan” “El granjer i el seu prat” i interpretarem les cançons realitzant els moviments que acompanyen les cançons.

ACTIVITAT DE SÍNTESI:

ACTIVITAT 1: Muntarem el racó de la granja amb l’elaboració d’un mural amb fotografies, dibuixos i fulles i altres elements d’una granja.

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

L’avaluació es farà a través de la observació directa durant les activitats i basant-nos en uns criteris establerts.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT:

Tindrà un tractament globalitzat per la realització de les activitats d’ensenyament aprenentatge tenint present el desenvolupament individual de cada infant, així com les seves necessitats socio-afectives i educatives.


NOTA: Aquesta unitat didàctica s’ha fet d’una forma molt resumida, es farien moltes més activitats a través de l’expressió verbal, gestual, plàstica, musical, sensorial, el joc simbòlic…
Es treballaria durant les setmanes que els educadors creguin oportú, sempre girant el mateix centre d’interès, aquest cas, els animals de la granja i tindrem en compte el PEC (projecte educatiu del centre) i la PPC (proposta pedagògica del centre) per marcar la línia pedagògica de les activitats.

ML.

 



  1. Una activitat amena i divertida que de segur que agradarà molt als infants. És d´aquelles activitats que tots, més o menys, hem fet i en guardem un record simpàtic.
  2. Quan dius la cançó del gall i la gallina, et refereixes a la de “el gall i la gallina estaven al balcó, la gallina dormia i el gall li fa un petó! dolent, dolent més que dolent, què dira la gent? que diguin el que vulguin que jo ja estic content!” 😀 a casa meva la cantàvem! Enhorabona per l’article, endavant!

Respon a MartaGarciaPuig Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Animals, Metodologies | s'ha etiquetat en per MartaLuque | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent