EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

El cistell de la caputxeta vermella

La descoberta del color és un dels objectius que es planteja a l’etapa de l’educació infantil. Serà important disposar d’un bon grapat d’activitats dirigides per a aconseguir els objectius proposats. Els infants han de experimentar, manipular amb pintures, treballar amb barreges, utilitzar diferents recursos pictòriques…

Al primer cicle, és molt habitual celebrar les festes de colors on el protagonista només és un color i els nens i nenes van vestits únicament del color triat. En aquest cas, com a mode d’exemple, exposaré una activitat per treballar el color vermell.

EL CISTELL DE LA CAPUTXETA VERMELLA

Desenvolupament:

Introduirem l’activitat uns dies abans per treballar el color vermell. Explicarem als infants que ens portin fotogràfies i retalls de revistes d’aliments i objectes de color vermell. Repartirem una circular demanant col·laboració amb les famílies que deixarem a l’agenda o bé a la motxila de cada infant.

Els nens i nenes estaran en rotllana a la zona de la catifa, recordarem normes de convivència i de relació (fer silenci, aixecar la mà si volem parlar…) l’activitat començarà explicant el conte, variant lleugerament la versió i explicant que el color preferit de la caputxeta era el vermell i que anava recopilant tots els objectes i aliments que veia d’aquest color i els anava guardant dins del seu cistell. Però, un dia anant pel bosc es va trobar al llop ferotge i li va prendre tot el que duia dins del cistell. Tot seguit, l’educador/a treurà un gran cistell i preguntarem als nens i nens; Ajudem a la caputxeta a omplir el cistell?

Cada infant mostrarà les fotogràfies i els retalls que ha portat de casa i anomenarem què és i si coneixen aquell aliment/objecte.

L’educador, també pot aportar fotogràfies pròpies amb altres colors, per tal d’afavorir la discriminació amb altres colors.

Tot seguit, farem un mural amb tot el material que tinguem i amb el titol següent “El cistell de la caputxeta”.

Objectius:

  • Preparar l’activitat conjuntament amb la família
  • Escoltar antentament el conte
  • Ampliar vocabulari amb els diferents aliments i objectes
  • Discriminar el color vermell de la resta de colors
  • Utilitzar divesos llenguatges: verbal i plàstic

Recursos:

  • Conte Caputxeta vermella amb imatges
  • Cistell
  • Retalls i fotogràfies
  • Paper d’embalar
  • Pintura vermella

Avaluació:

  • Mostra interès en l’activitat?
  • Ha participat conjuntament amb la família?
  • Ha escoltat el conte atentament?
  • Participa a la conversa?
  • Respecta el torn de paraula?
  • Escolta els seus companys?
  • Reconeix el color vermell?
  • Aprèn noms nous?
  • Discrimina el vermell d’altres colors?

 

ML.



  1. Molt bé! Està molt bé ensenyar-los els colors, que aprenguin a distingir-los. Jo crec que també és important el que representa cada color: el blau és tranquil·litat, el vermell és passió, el groc és alegria, etc. No sé si això es treballa a educació infantil o si es fa més endavant. A mi em va molt bé utilitzar els colors segons com em sento: si estic mig adormida em poso alguna peça de roba vermella, així em dóna energia; o si no em vull posar nerviosa em poso alguna cosa o blanca o blava. Enhorabona pel blog i fins aviat!!

  2. Quina activitat més original! Ara bé, si per cada color que es vol ensenyar s´ha d´escollir un conte que hi estigui relacionat tindreu feina. Però bé, les mestres i les educadores infantils teniu recursos i imaginació de sobres per fer-ho. Aquest bloc n´és un bon exemple.

  3. Marta, els colors es treballa a través dels seus atributs, matissos, gamma cromàtica…el significat de cada color es deixa més per l’elecció personal de cadascú. Moltes gràcies per escriure’m, una abraçada!

  4. Xavi, me’n alegro que t’hagi agradat l’activitat proposada, certament, per treballar cada color es busquen nous recursos per fer-ho, no sempre es fa a través d’un conte. D’aquí rau la professió d’educador i mestre que hem de tenir molts recursos engrescadors per poder ensenyar els més petits de la casa. Gràcies per escriure’m! Una abraçada!

Respon a MartaLuque Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Plàstica | s'ha etiquetat en per MartaLuque | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent