Normalment, a les escoles bressol l’hora del menjador és competència exclusiva dels educadors/mestres.
A continuació plantejaré una activitat que es pot portar a terme dins del segon cicle d’Educació Infantil.
ANEM A DINAR
Hi haurà 3 grups de 6 infants, primerament aniran passant al lavabo per rentar-se les mans i fer les seves necessitats. Cada grup s’ocuparà d’una tasca diferent. El primer grup s’encarregarà de parar taula, el segon grup visitarà la cuina i s’informarà de que hi haurà per dinar i després davant dels seus companys explicaran quin menú hi ha i quins aliments tastaran. El tercer grup ens explicarà quins hàbits hem de tenir a l’hora de dinar (seure bé, utilitzar bé els coberts, saber quin cobert utilitzar per cada aliment) Cada setmana els grups aniran canviant a l’hora de fer les tasques. Quan estiguin tots asseguts a taula, cantarem la següent cançó:
Anem tots al menjador,
ens agrada menjar de tot:
La sopeta amb cullereta,
mandonguilles amb forquilla
i el bistec amb ganivet!
No podem deixar res al plat, per què?
Perquè els “monis” s’enfadaran!
La sopeta amb cullereta,
mandonguilles amb forquilla
i el bistec amb ganivet!
i el bisteeeeeeeeec aaaaaamb gaaaaaaniiiveeeeeeeet!
La durada serà d’1h. Els primers 20 minuts estaran dedicats a rentar-se les mans i fer l’activitat programa a cada grup. La resta de temps estarà dedicada a cantar la cançó i l’estona del dinar. A mida que els nens vagin acabant, recolliran el seu cobert i sortiran al pati on estaran sota la responsabilitat d’una educadora i/o monitora de lleure. L’activitat es farà cada dia a la mateixa hora.
Lavabo, cuina, menjador i pati.
-Sabó, tovallola individual, coberts, gots, plats, estovalles, tovallons, gerra de l’aigua, escombraries per deixar la brossa, mobiliari adequat per la seva edat (cadires,taules…)
1. Té l’hàbit de rentar-se les mans?
2- Participa a l’activitat encomanada?
3. Presta atenció a la feina dels seus companys?
4. Utilitza els diferents coberts durant el dinar?
5- Utilitza el vocabulari de forma adequada?
6- Diferencia els sabors dels diferents menjars?
7- Utilitza el tovalló?
8- Manté un comportament adequat a l’hora de dinar?
9- Manté ritmes adequats a cada mos?
10- Participa activament en parar i desparar taula?
Per cert, m´ha fet molta gràcia això de ” i el bisteeeeeeeeec aaaaaamb gaaaaaaniiiveeeeeeeet!” 🙂