El Punt Glocal

Bloc no oficial per a lectors i simpatitzants del diari EL PUNT

3 de novembre de 2008
Sense categoria
0 comentaris

Presència, millores en temps de crisi? [Defensor del lector]

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


Com
cada dos diumenges, el defensor del lector d’El Punt contesta o opina sobre
temes diversos. Ahir el tema va ser la renovada Presència.

Presència,
millores en temps de crisi?

La setmana passada els
lectors d’El Punt ens vam trobar l’agradable sorpresa de la nova Presència i
també un producte nou, el 30 Dies. Em va sorprendre en temps de crisi, però hi
ha la voluntat d’engrescar anunciants i lectors

el defensor del lector

PEP COLLELLDEMONT I OLIVA.

«El defensor del lector pot actuar a instàncies de
qualsevol lector, dels consells editorials o a iniciativa pròpia», diu
l’article 15 de l’Estatut del Defensor. La veritat és que fins avui no havia
actuat ni una sola vegada per «iniciativa pròpia». Doncs ho faig avui i per dos
motius. L’un, perquè els lectors del diari o s’han adormit o ho troben tot bé,
i l’altre, perquè em preocupa de veritat la crisi que ens ha caigut al damunt i
no voldria que afectés aquest diari que vaig ajudar a parir i que m’estimo com
una criatura meva. La setmana passada els lectors d’El Punt ens vam trobar
l’agradable sorpresa de la nova Presència. Per a mi –altres lectors també me
n’han parlat– ha tingut l’encert de mantenir el fons, que tants elogis ha
tingut en els darrers anys, i millorar ostensiblement la forma. Presència és
ara una revista amb cara i ulls que podem tenir damunt de la tauleta de la sala
d’estar per llegir-la amb calma. Quan la vaig veure, però, em va fer pensar. I
em vaig fer la pregunta següent: si hi ha crisi també en el món de la premsa,
com és que El Punt es llança a fer un producte de més qualitat i al mateix
temps n’engega un de nou, el 30 Dies, que també m’ha satisfet, tot sigui dit? N’hem
parlat a abastament amb els responsables de l’empresa, i els he expressat els
meus dubtes. Que hi ha crisi també en el món de la comunicació, m’ho han
reconegut. I m’expliquen el que tots sabem, que sense publicitat un mitjà de
comunicació no pot subsistir, i hi ha hagut una baixada de publicitat molt
important. Si les empreses –i les immobiliàries més que cap altra– tenen
problemes econòmics, almenys de liquiditat, difícilment trobaran diners per
anunciar-se, encara que en moments com els actuals sigui més necessari per
poder vendre més. I, per tant, els ingressos de les empreses de comunicació
baixen. Precisament per això, em diuen, no s’ha de tirar la tovallola i
intentar ser més competitius. Si Presència és millor, si té més bona presència,
i perdoneu la redundància, és possible engrescar els anunciants per intentar
vendre més.

Cal tenir en compte, em diuen, que el nou producte no és
pas fruit de la improvisació, sinó que feia temps que s’hi treballava com un
dels projectes a posar en marxa amb motiu del 30è aniversari de la sortida d’El
Punt a les comarques gironines, que tindrà lloc el mes de febrer de l’any
vinent, d’aquí a quatre dies com aquell qui diu. Jo era director d’El Punt quan
el diari va assumir com a dominical Presència, una revista, no ho oblidem, que
en les èpoques dures del franquisme va ser sempre un far d’esperança no
solament per als gironins, sinó també per a molta gent d’arreu del país. El
paper que va exercir llavors no tenia raó de ser quan va arribar la democràcia,
però El Punt no va voler que desaparegués així de cop i volta. Certament, s’han
viscut etapes millors i pitjors, però Presència és encara aquí amb plena salut
i això ens ha d’alegrar a tots.

Però parlem també de l’altre producte, el 30 Dies. Un
altre cop ens fem la pregunta: un producte nou en plena crisi? En parlem també
amb els responsables de l’empresa. I em diuen sense embuts que no és ben bé un
producte nou, sinó que està destinat a recollir en un de sol tota una varietat
de productes que periòdicament sortien amb el diari i que tenien un cost, com
ara l’especial sobre motor, el d’habitatge, el de decoració, etc. Ara, tots
aquests suplements els trobarem en un de sol, amb un format més petit –i, per
tant, més econòmic–, un cop al mes, ampliat amb tota una munió de serveis que
ens seran útils a l’hora de programar el nostre lleure. I un últim detall que
em comuniquen: el 30 Dies surt amb una periodicitat mensual de més de 300.000
exemplars, encartat amb altres capçaleres de Catalunya.

La veritat és que m’han convençut, hi veig un projecte
molt meditat, tot i que fins que no s’acabi la crisi no estaré tranquil. És el
problema que tenim els pares amb els fills.

Els lectors que es vulguin posar en contacte amb
el Defensor del Lector ho poden fer trucant al telèfon 972 186 400, enviant un
fax al número 972 186 420, per correu electrònic a l’adreça
defensor@elpunt.com, o enviant una carta al carrer Santa Eugènia, 42. 17005
Girona. En les comunicacions escrites hi ha de figurar forçosament el nom, el
domicili i el telèfon de l’autor. El Defensor del Lector les contestarà
particularment, o bé per mitjà d’un article, quan consideri que tracten de
qüestions d’interès general.

Marc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!