MARCÚS

(@marcroca)

15 de febrer de 2008
1 comentari

Informació comparativa

Parlaré d’una notícia d’EL PUNT, però val per a qualsevol mitjà de comunicació.

A la secció de “Comunicació” d’EL PUNT d’avui informen que s’ha donat un “Rècord d’audiència dels webs de la CCMA” i s’exposa amb aquest breu contingut: “El conjunt de webs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) van batre el mes de gener el seu rècord d’audiència a internet amb 802.181 usuaris únics, segons dades auditades per OJD. Aquesta xifra suposa un important increment de 40.915 usuaris (un 5,37%) respecte del mes anterior i consolida l’audiència per internet de la CCMA”.

Em sembla perfecte, fins i tot hi ha dos detalls bons: Parla d’usuaris únics i informa de la tendència, de l’increment respecte al mes anterior. Que no és poc, tenint en compte que molts cops es parla de visites (sense determinar si són d’usuaris únics) i sovint no s’informa de la tendència: “Tal mitjà ha tingut Xmil visites”, i es queden tant amples!

Bé, tenim la dada important de ser usuaris únics i de la tendència presa respecte el mes anterior. Ara bé, de què em serveix a mi saber només les dades de la CCMA? Per què no comparar-ho amb la resta de mitjans? Potser no n’hi ha prou amb un “breu”, però la notícia seria molt més interessant. Així és com n’informen cada mes mitjans com Comunicació21.com i Racó Català basant-se amb les dades del web Catalexa.

[L’AVUI ha caigut en el mateix parany (pdf de la notícia). Coses de les notes de premsa?]

  1. Benvolgut,
    Només quatre línies per insistir una vegada més (i en van moltes, però no aquí en aquest bloc, que quedi clar…) que les dades de la barra Alexa no tenen cap credibilitat, que són fàcilment manipulables, que si algun diari digital necessita falsejar les seves dades d’audiència ja li ensenyarem com es fa.
    Hi ha un sistema de mesura, que és de pagament, i que es diu OJD (http://www.ojd.es), i que amb totes les seves imperfeccions, és el més fiable, perquè entre d’altres coses no depèn del propi diari, com passa amb l’estrambòtica Alexa. Però bé, al nostre país hi ha una gent que des de fa un temps procuren donar tanta publicitat com poden als falsos resultats d’Alexa. Les seves raons tindran.
    MM

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!