MARCÚS

(@marcroca)

29 de novembre de 2013
0 comentaris

Quin model de negoci funciona en la missatgeria instantània?

La missatgeria instantània està oferint una forta batalla per fer-se amb el màxim de mercat global possible.

L’empresa coreana Line (nascuda el 23 de juny de 2011), després de l’èxit al sudest assiàtic, sembla que també està agafant força a Amèrica del Sud i Espanya. Ja ha superat els 300 milions d’usuaris (WhatsApp té uns 350 milions d’usuaris actius), i amb una rapidesa important, tenint en compte que el juliol passat arribava als 200 M. Ara vol expandir-se per França, Itàlia, Alemanya, Turquia i la Índia.

L’objectiu dels coreans no és gens menyspreable: arribar als 500 milions de clients durant el 2014. Cal recordar que a banda de ser una apli per a mòbils intel·ligents, Line també es pot utilitzar a través dels ordinadors.

Quan a ingressos va obtenir 143 milions d’euros el trimestre passat. I, a diferència d’altres empreses del sector, la coreana ja genera beneficis, i ho ha aconseguit diversificant les seves vies de negocia diferència de WhatsApp, que concentra tot el seu valor en el seu volum d’usuaris—.

Les claus les podem trobar en
la venda d’stickers (Line guanya 10 milions de dòlars al mes venent ‘stickers’) i de jocs, a més de la publicitat. A això, cal afegir-hi que cuida força bé el tema de la privacitat.

Facebook s’apunta al carro de la mà de Kukuxumusu

Sembla que això dels ‘steackers’ funciona, ja que ara és Facebook qui s’afageix a aquesta tendència. La xarxa de Mark Zuckerberg ofereix la possibilitat d’utilitzar etiquetes gràfiques que expressen emocions dissenyades, aquesta vegada, per Kukuxumusu. La marca basca ja n’havia fet per a Line.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!