MARCÚS

(@marcroca)

13 de desembre de 2012
0 comentaris

La globalització de la premsa: influència o negoci?

Feia temps que recolllia informació sobre mitjans que obrien edicions en altres països, sobre mitjans que llançaven edicions en altres idiomes, sortint o no físicament de les seves fronteres naturals, mitjans que col·laboraven amb d’altres de llocs llunyans, sobre formes de col·laboració en la distribució per a arribar a nous públics, etcètera. Li vaig comentar a la Núria Masdéu —actualment, col·laboradora d’Escacc— i ens vam proposar fer-ne un reportatge, una recopilació de tot plegat. El resultat el podeu llegir en aquesta entrada al web d’Escacc: “La globalització de la premsa”.

Però, oferir un contingut tant ple de referències (enllaços) em semblava que podia quedar una mica coix, i li vaig demanar un article d’opinió a Toni Piqué, un expert consultor de mitjans que coneix a la perfecció què es cou al món.

Com a resultat, aquest article d’opinió que complementa l’informe que hem publicat avui: “La globalització no és un negoci”. El toc d’anàlisi que hi dóna Piqué, ens fa arribar a la pregunta de si ens trobem davant de casos que busquen ampliar el negoci o la influència. Així mateix, reforça la idea que sense periodisme, en lletres majúscules, no hi ha globalització possible. Segons Piqué, molts dels casos que expliquem en el reportatge no aconseguiran l’èxit que busquen.

En tot plegat, hi veig dues coses clares: cal una bona estratègia, estudiada i premeditada, i cal qualitat, periodisme del bo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!