Comunicació Emocional (en temps de Campanya Permanent)

La foto del ministre Bermejo és impressionant. Comunicació emocional en estat pur. Més enllà de la creuada conservadora contra Bermejo, l’aspecte que més crida l’atenció és la utilització d’una imatge que té la capacitat de connectar amb el sentir general dels ciutadans. És a dir, comunicar emocionalment. El pitjor de la fotografia és la contradicció entre els valors progressites del “ministre roig” i una “monteria” reservada a butxaques folrades d’euros. (llegiu la notícia de l’ABC)

Aquesta altre, que podria porta per títol “Patxi, jo sóc Euskadi”, és també un bon exemple de comunicació emocional. Positiva en aquest cas. És la fotografia que il.lustrava l’entrevista a Iñigo Urkullu a una contraportada de el País.

Representa un pols entre el País Basc i l’estat espanyol en l’esport més antic i segurament més emblemàtic d’Euskadi, el Sokatira. Un pols amb el PNB al capdavant, representat pel seu president amb les mànigues arremangades, un somriure ample i una bona condició física. Però també amb tota la societat basca al darrera simbolitzada pels altres estiradors, el de la samarreta vermella i el de la blava, membres d’equips rivals. Tots units estirant en el mateix sentit.

Exel.lent imatge per representar el momentum Euskadi.

ps/ El 2009, és a dir, demà, hi ha les eleccions basques. El candidat del PNB serà Iñigo Urkullu i competirà per la Lehendakaritza amb un Patxi López (PSE-PSOE) que no surt a la foto.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *