Pols d'estels

El bloc d'Enric Marco

Publicat el 9 de maig de 2026

Buscant l’eclipsi a la platja de València

Platja de les Arenes, València. À Punt Noticies. 29 d’abril 2026.

El passat 29 d’abril de  2026 va ser un dia espill del dia de l’eclipsi. El Sol passava exactament per mateix punt del cel que en el moment de l’ocultació per la Lluna. La posició al cel serà azimut 285º i altura 4,5º així que és fàcil simular-lo.

El matí del 29 vaig ser entrevistat per a les Notícies de Migdia d’À Punt a la platja de les Arenes de la ciutat de València. Aquest lloc serà punt oficial d’observació de l’eclipsi per a la ciutat de València. De moment l’únic. Calia comprovar si complia les expectatives.

Aquell dia estava ben nuvolós així que es va poder fer poca cosa. Sort que dos dies abans, el capvespre del dilluns 27 d’abril, vaig fer unes fotos en el moment exacte en que el Sol se situava en la posició adient i vaig poder comprovar que la meitat de la platja, vora mar, encara rebia la llum del Sol. Així que des d’aquest punt es podrà veure l’eclipsi.

Platja de les Arenes, València. 27 d’abril 2026. 2022. Enric Marco.

Informació

Entrevista:

https://www.apuntmedia.es/informatius/a-punt-ntc/complets/video-29-04-2026-informatiu-migdia_134_1865213.html

A partir del minut 27:50

Més notícies:

https://www.apuntmedia.es/noticies/societat/video-nuvols-dificulten-visibilitat-dia-d-assaig-l-eclipsi-12-d-agost_1_1865495.html



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Eclipsi total de Sol 12 agost 2026 | s'ha etiquetat en , , , per Enric Marco | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent