DIARI DEL CIRC

PER MARCEL BARRERA

18 de febrer de 2014
Sense categoria
0 comentaris

Sobre el Combinat de Circ 48 de l’Ateneu Popular de 9Barris

L’Ateneu Popular de 9Barris (Barcelona) va presentar els passats dies 15 i 16 de febrer el Combinat de Circ 48, un espectacle dirigit per l’artista Guillem Albà molt ben travat, amb esperit circense i amb una gran varietat de números (trapezi fix, filferrisme, perxa xinesa, entrada còmica i dansa aèria).

El teatre estava remogut. Es van reduir el nombre de cadires de la platea. D’aquesta manera es va guanyar espai i es va poder ubicar entre el públic el cable del número de Joel Martí (Circo Afilado), un dels artistes destacats.

Joel Martí, valor emergent

El jove equilibrista, premiat amb un accèssit com a millor artista novell en els IV Premis de Circ Zirkòlika, ja em va sorprendre gratament la primera vegada que el vaig veure a La Central del Circ, durant l’última edició d’En Ebullició, el novembre passat.

Ràpid damunt del cable, Martí va més enllà de l’exhibició i complementa el número amb un atac d’ira dirigit contra el públic després d’una caiguda simulada que li deixa tota la cara ensangonada. El públic es veu interpel·lat constantment per l’artista, que aconsegueix presentar un número transgressor i diferent, nou. És un número que sacseja les consciències del públic i que situa Joel Martí com un dels valors emergens del circ que es fa a Catalunya.

Per primera vegada vaig veure una actuació de Gemma Palomar, una artista gironina graduada l’any 2008 a l’escola Circus Space de Londres. Va presentar un interessant número de perxa xinesa amb molt treball de contorsió i moviment, fidel a una línia molt contemporània.

L’artista Lohan Doumergue va presentar un número de trapezi fix que destaca per la gran harmonia que l’artista aconsegueix tenir amb la música negra que acompanya els exercicis.

Ton Muntané i Circo Delicia

No he tingut moltes ocasions de veure actuar Ton Muntané Katraska, però quan l’he vist m’ha semblat divertit i amb una bona presència dalt de l’escenari. És un artista que, amb molt poques paraules paraules, sap combinar molt bé el teatre gestual, l’humor i algunes tècniques circenses com el rola-rola o els hula-hops. Durant el combinat va estar encertat, donant el necessari toc d’humor a l’espectacle.

El programa del Combinat 48 el va tancar Circo Delicia amb dos poètics i molt visuals números de dansa aèria que executaven dos acròbates inclinats a 90 graus sobre un tauló penjat dalt de l’escenari. Miri com es miri va ser un bon combinat.   


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.