DIARI DEL CIRC

PER MARCEL BARRERA

14 d'agost de 2011
Sense categoria
23 comentaris

Pepa Plana: “El que m’ofereix el Cirque du Soleil no m’ho ha ofert ningú aquí”

 

La pallassa Pepa Plana, que va donar la campanada fa unes setmanes amb l’anunci –avançat per aquest bloc de circ- del seu fitxatge pel Cirque du Soleil, va desgranant a poc a poc detalls del seu projecte. També lamenta la falta d’oportunitats que donen espais com el Teatre lliure o el Teatre Nacional de Catalunya (TNC). Ho explica tot en una entrevista concedida a l’agència de notícies EFE.

“La pallassa iniciarà un “èxode amb retorn” de prop de dos anys al Cirque du Soleil després d’haver acceptat l’oferta de ser una de les protagonistes del nou espectacle del circ canadenc,amb el qual farà gira per tot el món. Plana viatjarà a Mont-real al setembre i s’incorporarà al circ el gener del 2012 per crear la seva part en l’espectacle, del qual serà fil conductor.
Al setembre començarà a “plantejar les improvisacions” de la seva nova creació a Mont-real, seu del gran circ, on treballen 3.000 persones sense comptar els artistes, i després passarà a formar part de “les 500 famílies que giren amb el circ“.
L’aventura del Soleil se la pren Plana “amb ganes d’aprendre, de compartir, és un vaixell molt gran en el qual hi ha molta gent remant, no remaré sola. Saber que cada nit hi ha 2.000 espectadors a la pista fa una mica de vertigen”.
S’incorpora per “crear un espectacle nou, em donen bastant marge”, en un duo de pallasses, al costat de la clown de Mont-real Natalie Claude, amb estrena prevista a l’abril i posterior gira pel Canadà, Estats Units i Àsia.
Mentrestant, en el temps que li queda lliure aquest any, prepara noves gires amb la seva companyia i actuarà a Verscio, a la Suïssa italiana, Xile, l’Equador, Colòmbia, Menorca, Pamplona i altres ciutats, on representarà “Giulietta, L’Atzar i Penèlope”, el seu últim espectacle preparat i dirigit per la prestigiosa pallassa australiana Nola Rae, la clown que va posar nas vermell en els seus muntatges a Elizabeth I, a Shakespeare i a Napoleó.
Segons el parer de Plana, “els que tenim molta feina podem amplificar les dificultats del sector. Hi ha gent amb un talent brutal que està fent coses amb zero recursos, és molt més fàcil treballar fora”.
“Truques a portes que no se t’obren i tenim dret a actuar en cases grans com el Lliure o el Teatre Nacional de Catalunya-diu la clown catalana-, i amb aquestes el Cirque Soleil m’ofereix una creació,sense cap càsting ni haver-ho demanat, i jo encantada de la vida, aquí no m’ho ha ofert ningú”.
Descansa uns dies a la seva nova residència de Sant Jaume d’Enveja (Montsià), una antiga granja de pollastres de 2.000 m2., i allà, resguardada pel Delta de l’Ebre, l’artista reflexiona sobre el seu futur mentre restaura un moble antic i cavil·la sobre el projecte de fer de convertir la granja en un centre de creació i de trobada d’artistes. (L’article continua)”. 

 

Plana creu que a Xile, l’Equador, Colòmbia o onsevulga que sigui “tots riuen igual” i a vegades “aquí vas d’un lloc a un altre i fins i tot a la mateixa sala i a la mateixa hora i el públic no té res a veure”.
“El pallasso escolta molt el públic, el té al davant, demana permís…’hola puc entrar’, el que vol és caure bé primer, després ja es tira a la piscina, escolta moltíssim i veu quin públic té al davant, demana complicitat”, explica la pallassa.
Segons l’opinió de Plana, l’humor que fa el clown “és molt fràgil, molt petit i els codis són universals, per exemple, per denunciar una guerra mata una mosca; utilitzem aquests codis i així tots ho entenen, siguis a l’Àfrica, Llatinoamèrica o la Xina. Ens diuen poetes en acció perquè busquem l’essència de la ximpleria, allò ínfim”.
Després del seu èxode a l’altra banda del món, té previst remuntar “Éxode”, espectacle en el qual forma trio amb Monti i Nan Valentí, inspirat en l’èxode de la Guerra Civil espanyola.”


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Piccadilly Circus connects to Piccadilly, a thoroughfare whose name first appeared in 1626 as Pickadilly Hall, named after a house belonging to one Robert Baker, a tailor famous for selling piccadills, or piccadillies, a term used for various kinds of collars. 
  2. The popularity of the circus in England may be traced to that held by Philip Astley in London. The first performance of his circus is said to have been held on January 9, 1768. One of Astley’s major contributions to the circus was bringing trick horse-riding into a ring, though Astley referred to it as the Circle. 
  3. There are collections in the United States right now housed at the Circus World Museum in Baraboo, Wisconsin, the John and Mabel Ringling Museums in Sarasota, Florida, the Smithsonian Institute, Princeton University and individuals as well. While some posters go for a few dollars, the highly prized are worth tens of thousands of dollars.
  4. The circus of Rome is thought to have been influenced by the Egyptians and Greeks, with chariot racing and the exhibition of animals as traditional attractions. The Roman circus consisted of tiers of seats running parallel with the sides of the course, and forming a crescent round one of the ends. 
  5. The first circus in Rome was the Circus Maximus, in the valley between the Palatine and Aventine hills. Next in importance to the Circus Maximus in Rome was the Circus Flaminius, the Circus Neronis, from the notoriety which it obtained through the Circensian pleasures of Nero. A fourth, the Circus of Maxentius, was constructed by Maxentius; the ruins of this circus have enabled archaeologists to reconstruct the Roman circus.
  6. England circuses were often held in purpose built buildings in large cities, such as the London Hippodrome, which was built as a combination of the circus, the menagerie and the variety theatre, where wild animals such as lions and elephants from time to time appeared in the ring, and where convulsions of nature such as floods, earthquakes and volcanic eruptions have been produced with an extraordinary wealth of realistic display.
  7. if you can’t handle knowing that something so severe occurs in animal circuses, you shouldn’t be giving them your admission money so quickly. Maybe you shouldn’t show your kids the wonders of the circus because you know what happens right before they all go on stage, and right after. Maybe you should just skip the circus instead.
  8. If the client specifically asked to learn this circus skill, that’s all good and fine, but if it’s the trainer’s way to show off his skill – it’s all bad in my eyes. You see, there are millions of ways to make exercise harder and sometimes it’s viable and sometimes it’s not. Just because something is more challenging doesn’t necessarily mean that it is better for you and if you as a client is looking to lose weight, then you are really wasting your time.
  9. I believe, especially in this era of mirc indir Information Technology is developing rapidly at this time, of course, a career woman, should have modern cellphones, fashionstyle, mevlana sözleri sophisticated and elegant to support his performance. I by seruu stumbledupon it 😉 I may revisit yet again since i have book-marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide other people

Respon a Dr Dre Headphones Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.