La pallassa Pepa Plana, que va donar la campanada fa unes setmanes amb l’anunci –avançat per aquest bloc de circ- del seu fitxatge pel Cirque du Soleil, va desgranant a poc a poc detalls del seu projecte. També lamenta la falta d’oportunitats que donen espais com el Teatre lliure o el Teatre Nacional de Catalunya (TNC). Ho explica tot en una entrevista concedida a l’agència de notícies EFE.
“La pallassa iniciarà un “èxode amb retorn” de prop de dos anys al Cirque du Soleil després d’haver acceptat l’oferta de ser una de les protagonistes del nou espectacle del circ canadenc,amb el qual farà gira per tot el món. Plana viatjarà a Mont-real al setembre i s’incorporarà al circ el gener del 2012 per crear la seva part en l’espectacle, del qual serà fil conductor.
Al setembre començarà a “plantejar les improvisacions” de la seva nova creació a Mont-real, seu del gran circ, on treballen 3.000 persones sense comptar els artistes, i després passarà a formar part de “les 500 famílies que giren amb el circ“.
L’aventura del Soleil se la pren Plana “amb ganes d’aprendre, de compartir, és un vaixell molt gran en el qual hi ha molta gent remant, no remaré sola. Saber que cada nit hi ha 2.000 espectadors a la pista fa una mica de vertigen”.
S’incorpora per “crear un espectacle nou, em donen bastant marge”, en un duo de pallasses, al costat de la clown de Mont-real Natalie Claude, amb estrena prevista a l’abril i posterior gira pel Canadà, Estats Units i Àsia.
Mentrestant, en el temps que li queda lliure aquest any, prepara noves gires amb la seva companyia i actuarà a Verscio, a la Suïssa italiana, Xile, l’Equador, Colòmbia, Menorca, Pamplona i altres ciutats, on representarà “Giulietta, L’Atzar i Penèlope”, el seu últim espectacle preparat i dirigit per la prestigiosa pallassa australiana Nola Rae, la clown que va posar nas vermell en els seus muntatges a Elizabeth I, a Shakespeare i a Napoleó.
Segons el parer de Plana, “els que tenim molta feina podem amplificar les dificultats del sector. Hi ha gent amb un talent brutal que està fent coses amb zero recursos, és molt més fàcil treballar fora”.
“Truques a portes que no se t’obren i tenim dret a actuar en cases grans com el Lliure o el Teatre Nacional de Catalunya-diu la clown catalana-, i amb aquestes el Cirque Soleil m’ofereix una creació,sense cap càsting ni haver-ho demanat, i jo encantada de la vida, aquí no m’ho ha ofert ningú”.
Descansa uns dies a la seva nova residència de Sant Jaume d’Enveja (Montsià), una antiga granja de pollastres de 2.000 m2., i allà, resguardada pel Delta de l’Ebre, l’artista reflexiona sobre el seu futur mentre restaura un moble antic i cavil·la sobre el projecte de fer de convertir la granja en un centre de creació i de trobada d’artistes. (L’article continua)”.
Plana creu que a Xile, l’Equador, Colòmbia o onsevulga que sigui “tots riuen igual” i a vegades “aquí vas d’un lloc a un altre i fins i tot a la mateixa sala i a la mateixa hora i el públic no té res a veure”.
“El pallasso escolta molt el públic, el té al davant, demana permís…’hola puc entrar’, el que vol és caure bé primer, després ja es tira a la piscina, escolta moltíssim i veu quin públic té al davant, demana complicitat”, explica la pallassa.
Segons l’opinió de Plana, l’humor que fa el clown “és molt fràgil, molt petit i els codis són universals, per exemple, per denunciar una guerra mata una mosca; utilitzem aquests codis i així tots ho entenen, siguis a l’Àfrica, Llatinoamèrica o la Xina. Ens diuen poetes en acció perquè busquem l’essència de la ximpleria, allò ínfim”.
Després del seu èxode a l’altra banda del món, té previst remuntar “Éxode”, espectacle en el qual forma trio amb Monti i Nan Valentí, inspirat en l’èxode de la Guerra Civil espanyola.”
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
I like your presentation in this post. It is really a informative blog that is helpful for us to know.