DIARI DEL CIRC

PER MARCEL BARRERA

24 de febrer de 2011
Sense categoria
0 comentaris

Dos artistes formats a l?Escola Rogelio Rivel de Barcelona obtenen un important premi de circ a París

L’artista català Manel Rosés i el gallec Guillermo Aranzana, dos joves formats a l’escola de circ Rogelio Rivel de Barcelona, han obtingut juntament amb els suecs Oscar Karlsson i Nilas Kronlid un dels trofeus més preuats per a un jove artista de circ: el primer premi del Festival Mondial du Dirque de Demain,  celebrat a París el mes de gener passat. El trofeu l’han obtingut per un intens i molt físic número de bàscula d’entre 5 i 6 minuts de durada que es presentar l Circ d’Hivern de l’Ateneu Popular de 9 Barris i inclou una completa coreografia de dansa juntament amb salts mortals i sofisticades piruetes a l’aparell. 

Acabats d’aterrar a Barcelona procedents de França, ara han de triar entre la pluja d’ofertes que tenen després d’obtenir l’estatueta d’or davant dels directors dels millors circs del món. “Tenim moltes propostes damunt la taula i ara el que ens toca fer és reflexionar molt bé; no descartem res”, comenta Guillermo Aranzana, que afegeix que el premi ha suposat el “reconeixement del grup davant de la gent del circ”. Els Balagans, nom amb que es coneix el grup, es va fundar a l’escola de dansa i circ d’Estocolm Dans och Circushogskolan (DOCH), i fins ara havien actuat en diversos festivals menors, esdeveniments organitzats per Cirque du Soleil i també al Circo Price de Madrid amb la producción Crece 2010. El mes de desembre van protagonitzar el 15è Circ d’Hivern de l’Ateneu Popular de 9 Barris amb l’espectacle Circumstàncies. “La veritat és que no ens ho esperàvem, ha estat una autèntica sorpresa guanyar aquest premi”, explica Manel Rosés, de 24 anys d’edat i fill de Joan Rosés, que va fer tàndem amb Jaume Mateu “Tortell Poltrona” a l’inici de la seva carrera, a mitjans de la dècada dels anys 70. (SEGUEIX).
Article de Marcel Barrera difós per l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta (ACPG)

 

Rosés, que també es equilibrista, destaca per sobre de tot la coreografia del número de bàscula: “Hem volgut innovar i ens hem arriscat a fer una cosa diferent donant molta importància a la dansa”, comenta Rosés, que malgrat estar “obert a tot el mercat de circ” es mostra “més interessat pel circ contemporani”. Rosés va aprendre la base del llit elàstic amb Guillermo Aranzana a l’escola Rogelio Rivel. El centre educatiu ha celebrat en un comunicat públic el guardó dels seus exalumnes. Després dels dos cursos preparatoris que es van acabar el 2007, es van desplaçar a l’escola de Dansa i Circ d’Estocolm, on van conèixer els dos companys. Un d’ells, el suec Oscar Karlsson, de 23 anys, destaca del número que s’han inspirat en el parkour, una disciplina  basada en superar els obstacles que et rodegen i desplaçar-se d’un lloc a l’altre el més ràpid possible. “Comença a ser tota una religió”, explica Karlsson, que a banda del número de la bàscula també domina les verticals, l’acrobàcia i el llit elàstic.

“Companyia catalano-sueca o catalano-espanyola-sueca. Tant se val! Moltes vegades ens pregunten d’on som, però el que ens agrada a nosaltres és viatjar i ser del lloc on estem en cada moment”, explica Aranzana per refusar qualsevol etiqueta de nacionalitat d’una companyia que pot arribar a presentar fins a 5 números de circ i que amb el premi obtingut a París se li obre una nova i inesperada perspectiva. Ho diu Karlsson molt clar: “És tot molt cool. Acabem d’entrar a la història del circ”.

 


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.