DIARI DEL CIRC

PER MARCEL BARRERA

21 d'abril de 2011
Sense categoria
9 comentaris

Crítica de Grimègies: Nens del món, indigneu-vos!

El gran Ovidi Montllor cantava fa uns quants anys que això de la mort és molt relatiu, i que de fet anar a l’altre barri és com unes grans vacances. No se sap si inspirat amb la cançó Les meves vacances de l’Ovidi, Tortell Poltrona (Jaume Mateu) construeix al seu espectacle de nova creació després de 10 anys dedicat al Circ Cric i a Pallassos sense Fronteres, un monòleg precisament amb la idea que morir-se és una cosa poc transcendent, una mena de vacances sense retorn en què el més important quan et criden és deixar constància a les noves generacions de la necessitat de construir una societat més justa i igualitària.

Grimègies és un treball sòlid i coherent que, ajustant algunes coses, pot convertir-se en el testament del millor pallasso català després de Charlie Rivel. Cal polir algunes coses, com ara el número de la puça, que es converteix en un gag massa retallat respecte de la versió de pista i no encaixa bé al teatre. Però l’essència del Tortell de sempre es manté. Geniüt i innocent com un infant, emprèn un viatge al més enllà sense saber que és el de la fatídica mort. Només el públic ho sap. Aprofita abans per explicar-li a un nen que porta en cotxet en quina situació es troba el planeta, en un espectacle que com tot amb Poltrona toca els extrems i es mou entre l’excel·lència de la Comédie-Française i la provocació de la sala El Almazen. Reflexiona sobre el sentit de la vida amb loquacitat, però també mostra la seva cara més irreverent i menja merda, exhibeix –tot un clàssic– els calçotets del Barça i provoca que el públic es tiri pets. (L’article continua)

A la imatge, Tortell Poltrona en un moment del nou espectacle.
Article publicat als diaris El Punt i Avui

L’espectacle –el dia de l’estrena es van trobar a faltar nens– porta per diverses emocions, des d’un diàleg amb un nen en què qüestiona el model de societat fins a un doble final de la funció; un d’impactant –millor veure’l en directe– i un emotiu amb el públic taral·lejant l’Hora dels adéus. Coherent amb tota la seva trajectòria antisistema, Poltrona denuncia un món consumista, amb la meitat del planeta morint-se de gana i amb la televisió com la principal arma de control de les masses. Massa sovint es relaciona la mort i el pallasso amb notícies tràgiques. Poltrona, en estat de gràcia, va presentar la part positiva de la mort, que ja ha tractat en diverses ocasions de manera dramàtica en els números de La bomba o La mosca. Però en aquesta ocasió presenta una mort dolça, amable, quasi amiga, com aquella dolça mort que va anar a buscar Mary Sampere mentre dormia dalt d’un avió.

Grimègies suposarà, segur, un pas endavant en la vida artística de Poltrona. Un espectacle en què fa més por la vida real, plena d’injustícies i totalment insostenible, que la mort mateixa, un viatge que Poltrona fa content i feliç. Els textos són profunds, absurds i plens de facècies; es mostra un Tortell poc radical en les paraules, però amb una conclusió revolucionària quan crida la proclama “indigneu-vos”, la mateixa que utilitza Stephane Hessel en el llibre líder de vendes per fer un al·legat a la mobilització de la joventut i que abandonin la indiferència. La funció s’acaba amb Tortell Poltrona encarnat en un titella. I ja ho va dir Pitàgores. Hi ha ànimes que després de la seva encarnació tenen un lloc entre els immortals.

Grimègies
Guió i direcció: Jaume Mateu Tortell Poltrona
16 d’abril. Teatre Bartrina de Reus.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. It is another attraction in a circus. Fire breathers are the people who perform this act. Fire breathers use a special kind of fuel that only ignites if it is sprayed from the mouth into the air in tiny mist. The mist form of the fuel makes the fire bigger and looks thrilling. Fire breathing requires proper fuel and skill to succeed.
  2. Circus acts are designed to entertain or perhaps torture a captive audience. One act that could be very scary in the right context is the knife throwing act. You may want to dress up as a knife thrower and ask your girlfriend to dress up as a human target.

  3. Businesses, large or small, often have ongoing projects and tasks. These tend to overlap and involve many of the same team members, so it can be difficult to juggle all of these projects at once while still completing them effectively and on time.
  4. Juggling regular responsibilities like meals, housework, errands, etc. is a lot to do. But when you add a precious baby into the equation you add a lot more than seems logical. The baby is maybe 8 pounds at birth but the weight of the equipment that you got to make life easier with an infant will definitely more than twice that.
  5. You probably don’t think about religion, witchcraft or a high paying career. To understand the development of juggling one must look at its place in ancient history, the Dark/Middle Ages and modern-day society.
  6. Jugglers in the Dark and Middle Ages were more or less as evil as witches. Anyone who had the power to manipulate multiple balls in the air must be involved with witchcraft. Because jugglers supposedly used magic they were burned to the stake. 
  7. I believe, especially in this era of Information Technology is developing rapidly at this time, of course, a career mirc indir  woman, should have modern cellphones, fashionstyle, sophisticated and elegant to support his performance. I by seruu stumbledupon it 😉 I may mevlana sözleri revisit yet again since i have book-marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide other people

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.