Coses a dir

Anotacions diverses de Mònica Amorós

¿Educar?Educamos todos

Amb el suggerent subtítol “Fracaso escolar: recetas para curarlo”, David Rabadà i Vives ens presenta un llibre que vol donar solucions a un problema general a l’ensenyament. Hi ha molt bones idees i bones reflexions, altres discutibles o matisables, com tot, però és una bona contribució al debat sobre l’ensenyament i la societat en general i com volem educar i com eduquem als nostres fills. És entretingut de llegir i convida a la reflexió. Altament recomanable per a tothom perquè és cert el títol del llibre: Educar? Eduquem tots.

L’autor té també un bloc on exposa les seues reflexions i convida a deixar-hi les vostres.


David Rabadà Vives.
Sinopsis:¿Nuestros hijos no nos respetan? ¿Por qué llegan a insultarnos a veces? ¿Por qué ocurre lo mismo en el aula? ¿Por qué los docentes sufren cada día más el aumento de alumnos conflictivos? ¿Acaso hay una plaga? Y el núcleo de la cuestión, ¿qué provoca realmente este flagrante fracaso educativo?, ¿la escuela?, ¿la reforma?, ¿las familias? ¿Cómo se explica que España, siendo una potencia europea, padezca el mayor fracaso académico de la UE? ¿Ha mejorado la ESO nuestro nivel educativo? ¿Son necesarias tantas contrarreformas cada año? ¿Existen intereses oscuros en todo ello? ¿Es la hiperactividad una gran mentira farmacéutica? Lo cierto es que hace mucho tiempo que se cree conocer la respuesta a todas las preguntas anteriores. Entonces, ¿por qué los políticos y demás responsables no se atreven a pregonarlas? ¿A quién temen? La respuesta a todas estas preguntas existe y surgió de más de mil casos reales con alumnos, de entrevistas con sus padres y de batallas en primera línea de fuego, las aulas de multitud de centros. A partir de todo ello se escribió este libro sobre los entresijos del fracaso educativo, de lo que no y sí se debe hacer para curar el fracaso académico, del hecho que educar, educamos todos. Empecemos.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Llibres per Mònica Amorós i Gurrera | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent