El Cau de l'Ós Bru de Taradell

lluisdetaradell.net - des del 14 de juliol del 2004

xTreme renfing: a la ?línia los poyos? li cau el cel al damunt

Deixa un comentari

Sóc a la feina i falta mitja hora per plegar. Avui em toca agafar el tren de quarts de set, el comboi que juga a arribar amb el retard just per no haver de tornar l’import del bitllet. Dia sí i dia també, voreja la línia de la “devolució XPRESS”. Com en un casino de Las Vegas, sovint guanya la banca -en aquest cas la RENFE- i, de tant en tant, guanyo jo.

Potser és aquest el motiu que em fa donar un cop d’ull al web de la companyia…

Desde las 16.15 horas
Interrumpida la circulación ferroviaria entre Barcelona i Vic a causa de una fuerte tormenta eléctrica.

Una fuerte tormenta con aparato eléctrico ha provocado afectaciones al sistema de electrificación y al de comunicaciones, impidiendo la circulación en el tramo entre Montcada Bifuració y Vic, de la línea 3 de Rodalies. En especial la caída de rayos ha dañado diversos elementos del sistema de alimentación eléctrica i ha quemado cables de comunicaciones que regulan la circulación ferroviaria. La zona más afectada se encuentra entre las estaciones de Parets del Vallès y Granollers Canovelles, aunque también se han detectado daños en otros tramos de la línea.

I segueix dient què han de fer els viatges per arribar a les seves destinacions.

Surto de la feina a les 6 en punt -mitja hora abans del que tocaria, però el via crucis demana un trànsit d’hores a un altre dia-. Surto amb la idea que avui arribaré força tard a casa.

Abans, però, no m’estic de mirar l’alernativa: Proper bus en direcció a Vic a quarts de vuit del vespre. Arribada prevista a Tona, cap a les nou de la nit! Massa tard.

Em decideixo per l’aventura i em llenço de cap a desfer el camí fins Sant Andreu Arenal:

18h15′ SANT ANDREU ARENAL: Un senyor amb uniforme de RENFE, cara vermella i barba blanca, em dóna un bitllet integrat de 6 zones i em diu que agafi el metro fins a l’estació de Sant Andreu i allà el tren a Ganollers Centre on uns autocars em portaran a destinació.

18h20′ FABRA I PUIG: Ensardinat en transport públic urbà, desfaig el túnnel que em deixa a l’estació de la Plaça Orfila.

18h22′ PLAÇA ORFILA: Indicador de l’estació de tren? Enlloc. M’ubico en l’entorn i passo pel costat de la capella on diuen que va començar el Corpus de Sang. Tinc ganes d’entrar-hi a treure el sant, però només me la miro amb enyorança, mentre corro a la caça del tren.

18h28′ SANT ANDREU COMTAL: Flanquejo les portes i busco la via per on circula el comboi que em tocarà agafar. No em costa reconèixer-la. On hi ha més gent? A la via 1.

18h40′ SANT ANDREU COMTAL: Arriba un tren en direcció a Sant Celoni. Va més ple que una granja de vaques de llet estabulades i endollades a la màquina succionadora. El tren ve amb retard, la gent n’està fins al cap damunt i pressiona per entrar. Alguns s’insulten. Jo m’ho miro des d’una certa distància i amb un somriure d’incredulitat.

Pels altaveus diuen que el tren va “al límite de su capacidad” i que “en cinco minutos” passarà un tren direcció Granollers Centre.

18h44′ SANT ANDREU COMTAL: Arriba el tren esmentat. Va ple, però encara s’hi pot encabir passatge de peu.

18h49′ MONTCADA I REIXACH: La sort em somriu i queda una plaça lliure.

18h55′ EN ALGUN LLOC DEL TRAJECTE: El tren va a batzegades. En una de les frenades una dona cau al terra. Potser és millor anar enllaunats que no balders.

19h10′ GRANOLLERS CENTRE: Un mar de gent surt del tren. A la placeta de davant l’estació, un parell d’autocars esperen el passatge. Un home d’armilla groga fluorescent atén les preguntes dels afectats. Un xic enllà, a la porta del bus, un altre controla als que pugen.

Assegut dins l’autocar, miro la cua de gent que fa cua a les portes de l’autocar. Una mòbil de TV3 fa preguntes a un dels passatgers que s’espera. Després, entrevisten una noïa rossa i immaculada. Perd l’autocar per uns segons de glòria televisiva en el TN Vespre de la primera cadena de la Corpo.

19h31′ LES FRANQUESES DEL VALLÈS: Primera parada de l’autocar que segueix per la carretera vella fins La Garriga.

19h45′ LA GARRIGA: “Bajen todos por favor” diu el controlador d’armilla groga a través d’un micròfon. Alguns més ràpids, d’altres, de sorpresos, més lents, deixem l’autocar. Un cop a terra ens diuen que canviem de comboi, que en venen un parell més que faran la resta del recorregut.

19h45′ LA GARRIGA: El nou autocar té els vidres tintats, cinturons de seguretat pel passatge i els altaveus no deixen d’emetre “Los 40 principales” en un perfecte i estrident castellà.

19h59′ EL FIGARÓ: No baixa ningú.

20h06′ AIGUAFREDA: L’autocar s’atura a la cruïlla de la carretera vella amb el carrer que puja a Sant Martí de Centelles. Comença a ploure i algun dels viatgers remuga per la distància a recórrer fins l’estació, però baixen i s’ho prenen amb filosòfica paciència.

08h16′ CENTELLES: L’auto deixa el passatge prop de l’estació.

08h21′ HOSTALETS: L’auto deixa el passatge davant mateix de l’estació.

08h28′ BALENYÀ: L’auto ens deixa davant mateix de l’estació. Baixo de l’autocar i endinso les meves sabates i la vora dels pantalons en el “fangar de la Cantina”.

Amb els peus enllotats, tres quarts d’hora de retard en relació a l’horari d’arribada oficial i mitja horeta en relació a l’habitual, penso, i no sé ben bé per què, en l’AVE. Penso, també, en les promocions de la companyia ferroviària i tinc un sentit record per qui va privatitzar una companyia que, com totes les empreses privades, vol maximitzar el benefici…

… encara que això suposi deixar el servei en mans de la meteorologia.

Aquesta entrada s'ha publicat en 04. Renfing el 17 de juny de 2008 per Lluís Mauri Sellés

  1. 08h00′ SANT ANDREU ARENAL: El tren del matí arriba amb 20 minuts de retard després un viatge a batzegades.

    Com ha dit un company de viatge: “La RENFE va como un rayo”.

  2. Si ya lo decían antiguamente.
    RENFE = Rogamos Empujen Nuestros Ferrocarriles Estropeados.
    Santa paciencia tienen los catalanes para no quemar esos ferrocarriles estropeados.
    Salve a los sufridores, salve a los valientes.

Respon a Lluís Mauri Sellés Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.