El Cau de l'Ós Bru de Taradell

lluisdetaradell.net - des del 14 de juliol del 2004

La Barcelona emprenedora treu el cap per Internet

Deixa un comentari

No m’agrada barrejar en Lluís Mauri i Sellés – professional, seriós, assenyat, treballador – amb en lluisdetaradell.net – artista, bohemi, arrauxat i un xic eixelebrat -.

Però, de tant en tant, un s’escola en el terreny de l’altre i l’altre, en el terreny de l’un. Aquest que tens a la pantalla, n’és un cas.

I és que, ahir al vespre, després d’uns anyets de posar-hi banyes i feina, es va presentar un projecte que, personalment, em fa molta il•lusió. L’han batejat com a biznetbarcelona.com i és una Xarxa Empresarial en què s’hi ha implicat força gent de la classe emprenedora de la ciutat i que demana encara –la tenim en fase Beta- de la implicació de molta més gent. Gent amb ganes i empenta per fer créixer un projecte que corre en LifeRay, una d’aquestes eines que viuen a les vores del programari lliure.

El BiznetBarcelona és una aposta agosaradora, oi més quan es presenta com un projecte local – la Barcelona emprenedora -, però amb visió global – els emprenedors d’arreu que somnien o pensen en Barcelona -.

El Biznet ha tingut d’obrir moltes portes i superar més pors. I encara li falta molt de camí per recórrer en aquesta direcció, però parteix de la certesa del diàleg global. D’aquest diàleg personal i humà en què el món es va convertint, malgrat que n’hi hagi que no s’ho cabin de creure.

En el seu origen hi ha la detecció d’una necessitat, la necessitat de tota la societat emprenedora de Barcelona, d’una eina que els permet-hi pujar al  Cluetrain Manifesto. I és que un organisme (persona, empresa, institució, …) que no dialoga és un organisme mort.

Ahir al CCIB del Fòrum, prop de casa els pares, es va presentar en públic i se’n va mostrar el potencial amb dues connexions per Skype (naltros no som exclusius, sinó inclusius) que van dimensionar el potencial de l’eina: En Xavier Verdaguer des de Frisco i en Marc Bonavia des de Sao Paulo van ser la millor mostra de la gent que fa efectiva la màxima d’Arquímedes del punt de suport:

“Doneu-me un punt de suport, i mouré el món”

El seu punt de suport és Barcelona i el món que han mogut s’explica per l’abast dels seus negocis i la potencialitat dels seus projectes.

Però deixem-los que treballin i tornem al Barcelona Networking Day, l’excusa –i deixeu-me ser egoista per una vegada- per presentar el Biznet de cara el mar, una de les xarxes socials més antigues de la humanitat.

I és que l’acte amb si va oferir una altra mostra de connexió global i de diàleg multicultural gràcies a una empresa que té nom de folklòrica de cabaret groller. La Heineken de España ha introduït la Cruzcampo, la cervesa dels pagesos andalusos, al cor de la Barcelona emprenedora. I això, vulguis o no vulguis, també és una mostra del potencial del Biznet, no en va, la folklòrica cervesera ha fet forrolla amb el seu lema de “L’origen de les xarxes socials”.

Doncs això que, si ens vols donar un cop demà i aprofitar-nos, tens un lloc on construir la teva xarxa: Biznetbarcelona.com. Hi seràs benvingut.

Ens ajudem?


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.