El sistema educatiu i la funcionarització

Molta gent és conscient del desastre educatiu del nostre país, i de la necessitat més que evident, de readreçar-lo ràpidament, seguint models que funcionen a la nostre europa occidental.
Hem de desfuncionaritzar el sistema. Els mestres i educadors no poden ser uns simples funcionaris. Se`ls hi ha d`exigir competència, compromís i involucració.
I se`ls ha de mesurar de forma constant i periòdica. El mateix s`hauria de fer amb les escoles.
Només la competència, entesa com a excelència en l`educació) entre escoles i mestres farà revifar el sistema.
Però un es tem, que vista la composició del nostre Parlament, on un 65% aproximadament dels parlamentaris són funcionaris, i bastants d`ells provenen del món educatiu, poca cosa farem.
Tenim un sistema, on el lideratge polític, econòmic i social, es basa primàriament en la mediocritat, una mediocritat que s`estès com un càncer per tota la nació. I a aquesta immensitat de mediocres, no se`ls hi pot demanat que creïn un sistema on l`excelència sigui l`objectiu, ja que en aquest cas, no tant sols per la seva incapacitat a fer quelcom no mediocre, sinó també que veurien perillar els seus llocs.
Si axiò hi afegim  uns sindicats de funcionaris, ancorats en passades teories educatives que ens han dut on som, a un mon d`irresponsables, de mediocres, d`incapaços i d`inútils, anem pel camí equivocat.
La funciño educativa és pot ser, la més important d`un país, i no la podem deixar en mans dels artistes que ens han dut al fracàs espectacular que vivim a l`actualitat.
O es canvien les actituds bàsicas del sistema, o no té sol·lució.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *