Ara bé, no es detecten conductes entre els seus afiliats que permetin afirmar amb coneixement de causa que és una formació disposada a instaurar una mena de règim neofranquista, com és perceptible entre alguns dels dirigents del PP. La banalització del feixisme atribuint-lo a la lleugera segons l’arbitrària percepció de molts dels que avui s’autoidentifiquen com a antifeixistes és un símptoma de dogmatisme sectari per part de qui així actua. I no és el cas de Partal i per això m’estranya que hagi introduït aqueixa referència equívoca en els seus lúcids articles sobre el PSC.
Que declini la influència social i electoral del PSC és una condició necessària per a que prosperi la causa independentista, però el problema són les arrels totalitàries en el progressisme abstracte i refractari envers la catalanitat que persisteixen en altres formacions autodenominades d’esquerres, inclús independentistes. Aqueix comú denominador progressista és fàcilment identificable pel fet de contraposar reivindicacions nacionals i socials, tot prioritzant les darreres, com va succeir durant els dos governs tripartits PSC-ICV-ERC. Quan Esquerra va esdevenir voluntàriament una crossa del PSC i n’admirava el model organitzatiu i el monolitisme amb que actuava la direcció capitanejada per José Montilla.
Post Scriptum, 26 d’agost del 2013.
Les actuacions mateixes de la direcció actual del PSC(PSC-PSOE) com les d’avui d’Antonio Balmón convidant a marxar del partit els catalanistes dissidents són gairebé literals a les que va proferir Xavier Vendrell, secretari d’organització durant l’etapa de declivi d’ERC contra els crítics que questionàvem la deorientació estratègica de la direcció. L’actitud sectària d’un i altre reflecteixen el fracàs de la línia i la cultura política compartida que respectivament i en moments diferents representen.
Post Scriptum, 8 d’octubre del 2017.
La participació activa del PSC a la manifestació espanyolista d’avui a Barcelona organitzada per Societat Civil Catalana (on també té un paper clau l’aparell socialista) confirma l’encert de fa quatre anys de Vicent Partal que va escriure una sèrie d’articles editorials a Vilaweb titulats “Per què el PSC bascula cap al feixisme”. Un cop més Vicent l’encerta i me’n alegro i reconec que fa quatre anys no m’ho acabava de creure.
Post Scriptum, 19 de març del 2018.
La participació destacada del PSC (PSC-PSOE) a la manifestació espanyolista d’ahir a Barcelona convocada per SCC demanant “seny” per formar un govern autonòmic és analitzada per Vicent Partal al seu editorial d’avui titulat “La vergonya socialista”. Els esdeveniments han confirmat les seves previsions sobre la involució del PSC cap al feixisme.
Post Scriptum, 22 de maig del 2018.
La plena implicació del PSOE en la campanya neo-falangista per justificar la violència contra les institucions i la ciutadania catalana el situa al mateix nivell de responsabilitat que Ciudadanos i el PP en l’aplicació de l’estat d’excepció contra Catalunya que s’està gestant des del poder estatal.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!