miozz mirades

un bloc de maceració lenta (el bloc de la Dolors )

el joc de badalona ve amb mi a classe

Des de fa dies el Joc de Badalona ha entrat a l’aula per fer classe, i de moment em serveix per:
  • motivar l’alumnat a interessar-se per conèixer coses de la ciutat
  • aprendre a fer cerques digitals acurades, amb contrast de fonts d’informació (avui una ocasió excel·lent per fer-los conèixer l’HEMEROTECA de La Vanguardia, a la recerca de la relíquia del 1963)
  • aprendre a llegir amb atenció tot el contingut de les preguntes i centrar-se en el què es demana exactament
  • discutir i argumentar respostes, davant discrepàncies en el grup
  • ajudar-los a contenir-se de l’impulsivitat que els domina i a saber esperar abans de contestar aleatòriament, de forma totalment intuïtiva.
  • aprofundir en algun contingut històric, sociològic o etnogràfic
  • situar geogràficament alguns elements ciutadans (ni el Parc de Can Solei ni l’estàtua de Roca i Pi eren elements coneguts pels meus alumnes, cap d’aquests suposats símbols de referència significaven res per a ells, fins ara)
I només anem pel quart dia. La motivació és extraordinària, el Joc de Badalona ha entrat a les classes, i es comporta…força bé!!!


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.