el joc de badalona ve amb mi a classe
Publicat el 5 de maig de 2011 per mariadolors
Des de fa dies el Joc de Badalona ha entrat a l’aula per fer classe, i de moment em serveix per:
- motivar l’alumnat a interessar-se per conèixer coses de la ciutat
- aprendre a fer cerques digitals acurades, amb contrast de fonts d’informació (avui una ocasió excel·lent per fer-los conèixer l’HEMEROTECA de La Vanguardia, a la recerca de la relíquia del 1963)
- aprendre a llegir amb atenció tot el contingut de les preguntes i centrar-se en el què es demana exactament
- discutir i argumentar respostes, davant discrepàncies en el grup
- ajudar-los a contenir-se de l’impulsivitat que els domina i a saber esperar abans de contestar aleatòriament, de forma totalment intuïtiva.
- aprofundir en algun contingut històric, sociològic o etnogràfic
- situar geogràficament alguns elements ciutadans (ni el Parc de Can Solei ni l’estàtua de Roca i Pi eren elements coneguts pels meus alumnes, cap d’aquests suposats símbols de referència significaven res per a ells, fins ara)
I només anem pel quart dia. La motivació és extraordinària, el Joc de Badalona ha entrat a les classes, i es comporta…força bé!!!
Publicat dins de educació formal | Deixa un comentari