Els editors i la nova llei educativa

Al nostre país, la tasca docent és del tot menys
avorrida. Si a la inestabilitat de moltes plantilles de professorat li afegim
les contínues baixes i substitucions que es produeixen durant el curs i li sumem
la renovació de molts alumnes d’un any cap a l’altre, hi ha poques raons per
considerar que és una feina monòtona. Però encara n’hi ha una altra, encara de
més pes, que des de fa uns quants anys, també ho fa tot variable i distret.

La contínua reformulació i
posada a la pràctica de noves lleis educatives que depenen massa excessivament
dels canvis polítics d’un Estat i d’una Generalitat que s’han convertit en
autèntics especialistes de la innovació educativa a casa nostra. Sí, molts ja ho
sabeu. Des de l’aplicació de la LOGSE no han estat poques les lleis que han
incidit en el nostre mapa escolar. I enmig de tot, han estat molts els
professionals de l’Ensenyament -ara Educació- que han hagut d’adaptar-se als
successius canvis de currículums pedagògics i molts professionals del món
editorial que d’un curs cap a l’altre han hagut de treure hores a la son per
enllestir uns llibres de text d’acord amb aquests canvis i per provar de fer-los
encaixar en els centres de la manera més efectiva i obligadament accelerada. I
no cal mirar el passat més immediat. Ara mateix, dins el tercer trimestre del
curs 06-07, són molts els equips directius que viuen amb la incertesa de les
maneres com el curs vinent s’aplicarà la LOE, en plena efervèscencia de les
jornades de portes obertes, i també a les portes del període de preinscripció.
En un moment doncs, en què s’organitzen sessions informatives per a molts pares
i mares, per exemple d’alumnes que el curs vinent cursaran Primer d’ESO, als
quals s’hauria de poder informar amb tota mena de detalls dels canvis
curriculars exactes que proposa aquesta nova llei. Però una vegada més, com que
res no és segur ni definitiu, el que han de fer molts centres és anunciar que hi
haurà canvis sense poder concretar quins. I, de nou i mentre s’espera que es
publiqui el decret oficial per part del Departament d’Educació, fins i tot n’hi
ha que recomanen que els centres es posin en contacte amb les editorials perquè
ja fa temps que elaboren els nous llibres de text i perquè ja disposen de certa
informació gairebé oficial. No ho entenc, de veritat. I des d’aquí reclamo que
si es vol que les lleis educatives s’apliquin en les millors condicions per als
nostres alumnes, que no hagin de ser els respectius centres els que vagin a
remolc d’altres interessos. Si l’aplicació de la nova llei educativa de cara a
Primer i a Tercer d’ESO del curs 07-08 ja es coneix des de fa temps, algú em pot
explicar el perquè de la poca celeritat amb què es dóna a
conèixer?
Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *