Operaris d’estar per casa

Segons el que
m?han explicat darrerament trobo que hi ha dues menes d?operaris que treballen
a les cases. Els dolents i els encara més dolents. Sempre imaginant i, per tant,
sense cap referència a cap empresa en particular, veiem dos casos. En el primer imagineu que un dia, per culpa
d?una avaria imprevista ?com ara una fuita d?aigua-, heu de veure-us-les amb
una empresa especialitzada en solucionar problemes urgents i en el segon sou
vosaltres els que de manera voluntària un dia decidiu fer allò que en diuen
obres a casa i demaneu els serveis d?una empresa.

Anem pel primer cas. Tot i que la
fuita no para de fer mal, sovint heu de trucar els que us gestionen
l?assegurança de la llar unes quantes vegades, sobretot per apaivagar les
queixes del veí ?que sembla que s?hagi instal·lat a viure en el vostre replà i
que no tingui res a fer en tot el dia que trucar la vostra porta-. I quan finalment
arriba el dia esperat, heu d?organitzar la família per poder conciliar el
vostre horari laboral amb el dels operaris. Però aquests acostumen a arribar a
la casa amb una mitjana de retard d?una hora i mitja. I una vegada us truquen a
la porta ?a vegades amb unes pintes que no et conviden gaire a obrir-la-,
sovint no es posen d?acord amb l?actuació que han de fer i comencen a trucar a
l?amo de l?empresa ?que sempre mira d?abaratir costos- i que, a la tarda del
mateix dia d?aquesta invasió d?especialistes en fer pols a les cases, fins i
tot es persona al vostre domicili per decidir in situ el pla d?actuació, que
encara no ha començat i ja ha passat un dia, perquè tots plegats viuen lluny i
a les sis de la tarda abandonen les eines escampades per terra i marxen.
L?endemà és un altre operari el que us ve a trobar la fuita d?aigua i comença a
rebentar rajoles, i el dia següent n?arriba un altre que no entén la feina feta
el dia anterior i rebenta per un altre costat. I us torna a trucar l?amo de
l?empresa que us fa la suposada reparació, i el poseu en contacte amb el veí de
sota ?perquè li calmi la fúria-, i discuteixen mentre la fuita va fent forat en
la paciència de tots. I al final ?que a vegades s?allarga molt i molt- un quart
operari que no havíeu vist mai, troba finalment el problema i el repara (potser
tres setmanes després del primer avís), però heu de canviar el lavabo sencer i
negociar amb la companyia asseguradora el que us arriba o no a cobrir com si fóssiu
els culpables de tot. I ara anem pel segon cas. Un dia decidiu fer una cara
nova a un racó de la llar i contracteu una companyia perquè us canviï les
persianes. De seguida vénen, prenen mides i us diuen que us instal·laran les
persianes noves a finals de març, i quan s?acaba el juny truqueu per assegurar-vos
que no han mort en l?intent i us diuen que ho faran en una setmana. Un mes
després us vénen amb presses i finalment us asseguren que l?endemà seran a casa
a dos quarts de nou del matí. A les 10 truquen a la porta, descarreguen tot el
material i després marxen a esmorzar una hora i mitja. A dos quarts d?una
comencen la feina, però a dos quarts de
dues marxen a dinar fins a les quatre i a la tarda s?hi estan fins a un quart
de set. L?endemà també retarden la seva arribada una hora i quart amb l?excusa
que han estat preparant el material per col·locar, però és mentida perquè només
desembalen caixes prescintades. I s?hi estan tot un dia, amb un respecte
escrupolós per als àpats de l?espècie humana, i encara un dia més, sobretot per
recollir l?escampall d?eines, caixes de cartó i cigarretes per terra en què han
convertit el vostre niu. I un dia marxen, facturant aneu a saber quantes hores
de treball i a vosaltres us vénen ganes d?estar-vos una temporadeta sense fer
gaires reparacions. Però un dia, com que el temps corre i l?aigua també torna a
trucar empipat el veí de sota i… tornem-hi!

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *