Notices from nowhere

Democracy now finds there can be ample for all, but only if the souvereing fences are completely removed.

MUSEROS 2.

El resultat és clarament discrepant amb l?ideat, capgirant la concepció constitueix un acte de falta de formació. Amb una frase que llançà un dels socis promotors, s’acabà la diatriba:

parece un hospital con estos colores 🙁

Ara s’han posat molt de moda, i han reconsiderat la postura, però el mal ja és irreversible, si més no, per a actuacions futures. El cromatisme és una dada força important en tota la concepció de l’arquitectura o qualsevol altre fet creatiu. Més si treballes amb uns recursos molt i molt limitats. Llàstima que, a hores d’ara, tot es ven. 

Els colors: blancs, grisos, negres, en definitiva neutres.

(segueix una miqueta…deseu, si voleu algun comentari)

TOPOGRAFIA, EMPLAÇAMENT I PREEXISTÈNCIES.

Com la parcel·la Museros 1, es troba enclavada en la mateixa zona d?eixample, tot just davant de l?anterior, i separades ambdues per un carrer. Tenint totes dues els mateixos considerants de l?entorn: la via del tren, el pas elevat de la carretera a Nàquera, antiga carretera de Barcelona i naus industrials perifèriques a la vora del nucli antic que han restat empresonades després de la nova urbanització. En aquest cas ens trobem davant de l?scalèxtric del pas elevat de la carretera de Nàquera, que es troba a les nostra esquena. La parcel·la més rectangular, proporcionada i limítrofa, dins de la Unitat d?execució, ens dóna peu a experimentar i posar en crisi sobre les actuacions precedents. Sent en aquest cas molt semblant a les precedents, i no amb la longitud i encorbament que hi havia a Museros 1.

PROGRAMA

Repetim les hipòtesis de partida: donat el preu de la parcel·la, la inexperiència del promotors, traure el màxim d?habitatges de tres dormitoris en una forquilla variable entre 95 i 130 metres quadrats. Tots els habitatges hi havien de gaudir de terrassa particular de més de 15 m2. A més de serveis comunitaris com és piscina i garatge d?una plaça per habitatge, com a mínim. Preu de mercat d?eixida: 1500 ? /m2.

En concret consisteix a reproduir els serveis d?alt estànding que es produeixen a València, des d?una perspectiva d?accessibilitat a gent normal, nivell econòmic mitjà / baix.

 CONCEPTUALITZACIÓ FORMAL I TEÒRICA.

Pagoda + Architettura povera.

Les ordenances del sector obligaven a partir de la segona a enretirar-te quatre metres de la zona de vial públic. Precepte que ací, sí vam complir. L?estructura, però quedava per a formar part de la composició.

Aquesta intervenció actua, igual que la Museros 1, amb cadència d?instal·lació per contrast, no analògica. Hem pretès ser una recerca entre l?arquitectura vedettista. Malgrat la incapacitat pressupostària. Tot intentant, de nou, agombolar el més amb el mínim. Cobrir els requeriment que serien desitjats per l?alt estànding en quant a prestacions a l?usuari final. És a dir, s?ha rebutjat la solució mimètica, així ser conscients que excloíem la possibilitat de minimitzar l?impacte en el context existent. Antirretòrica. Materials i qualitats estàndard, però ben construïdes i executades. La qual cosa és mèrit del constructor.

La interacció vital entre interior de l?habitatge i els exteriors, comunitari. Architettura Povera. Materials a l’ús. Exactament igual que els de l’entorn immediat. Una creació, dissemblant amb ells.  

 COMPOSICIÓ.

Aquesta intervenció segueix el rastre de les intervencions precedents que semblaven casernes militars. Invertint els termes creant des de la composició un altre artefacte volgudament diferent.

Un cub s?alça i és cobert per una coberta corba que suporten els pilars exempts perimetrals.

El nucli de comunicació vertical queda arran de façana. Pecat capital en tot disseny comercial. La façana és caríssima, diuen els promotors. Tot s?organitza simètricament. Contradicció evident en un concepte oriental. I volgudament oriental d?imatge exterior.

En tots els casos la distribució és planta inferior com a zona diürna i la superior nocturna. Dos habitatges per cada planta, i ús comunitari a tothom.

La inserció de marquesina a l?accés rememora el Tori dels camins del Japó.
Pilars i bigues permet la possibilitat d?instal·lar-hi envelats d?arrel mediterrània. Mescla mediterrània i oriental.

Malauradament i unilateralment un dels promotors s?enrocà en la tria de colors del portam i dels parament destrossant tots els conceptes que hi havíem premeditat.

 

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

  1. Raquel.Vives

    Benvolgut Josep,
    sóc una veïna d’aquest edifici de Museros. Si pugueres fer el favor de posar-te en contacte amb mi t’ho agrairia, necessite fer-te unes preguntetes. Ens estan construint un túnel davant de casa i d’una forma molt fosca (manca de transparència en el procés de planificació i execució de l’obra) i volem saber si quan es va projectar l’edifici algú de l’Ajuntament i/o Conselleria us va advertir que el C/ Corts Valencianes s’anava a convertir en un túnel a cel obert de doble carril per a vehicles i pas peatonal per sota les vies. ENs diuen que és un projecte anterior a la finca i necessitaríem saber quins documents podem sol·licitar que puguen demostrar que la finca és anterior i va estar ben projectada, ja que ens diuen que si no podem accedir al nostre aparcament és per una errada de projecció de la finca.
    No podem recòrrer a Proval 2000 ja que estem en litigis amb ells per la qualitat de l’execució i per una presumpta estafa en el cobrament de comissions il·legals. Per favor, SOS.
    Moltíssimes gràcies pel teu interés.

Respon a Raquel Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.