Diletant i dissonant

El bloc de Pere Torres

23 de febrer de 2007
0 comentaris

Patriotisme d’empresa

No és possible barrejar els diners amb el patriotisme i, quan es parla d’una opa, del que es parla és de diners. [?] La meva obligació era fer pujar el preu de l’acció i crear valor per a l’accionista, cosa que s’ha aconseguit plenament, atès que l’empresa val 20.000 milions d’euros més que quan es va fer la primera opa.

Manuel Pizarro, president d’Endesa, a un dinar del Club Siglo XXI (Madrid, 21 de febrer de 2007).

 

Jo creia que l’obligació primera de l’empresa, i del seu president, era proporcionar el màxim nivell de servei als seus abonats, fer les inversions necessàries per a garantir el subministrament, millorar els sistemes de gestió per a atendre amablement i àgilment les queixes i subsanar les avaries, etc.

De fet, jo creia que les empreses havien de ser patriotes (avui ja no se’n diu així sinó socialment responsables). Que siguin patriotes no els exigeix altra cosa que s’obsessionin per la qualitat del seu producte, per la satisfacció dels seus clients, per la seguretat laboral dels seus treballadors, per la seva imatge pública? En definitiva, que els seus directius actuïn com si fos una organització que presta serveis o fabrica productes i no pas un club d’inversors.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!