Antoni Escudero i Martínez

La sort se la busca un mateix

24 de febrer de 2011
0 comentaris

El sector hoteler diu que ja nota pèrdues per Ryanair

Asegura que registra cancel·lacions, sobretot a la Costa Brava, per la reducció de rutes

Demana al govern que arribi a un acord amb la companyia irlandesa per l’impacte econòmic que representa

 

Tot just ha passat una setmana des que Ryanair va anunciar la reducció de vols a Girona, i el sector hoteler ja se n’està ressentint. Així ho va assegurar ahir el president de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona, Antoni Escudero, que ha explicat que el gremi ha fet una enquesta aquests últims dies entre els seus associats i que ja s’estan produint cancel·lacions de reserves. Segons els hotelers, cada dia s’estan perdent 3 o 4 habitacions reservades des que Ryanair va anunciar les retallades pel desacord amb l’actual govern de la Generalitat. Això, segons Escudero, té un impacte de 3.000 a 16.000 euros per hotel, sobretot els de Girona ciutat i tota la Costa Brava. “La gent està espantada i empipada, perquè el turisme és una de les activitats que ens està salvant de la crisi i Ryanair ens representa un impacte econòmic de 2.500 milions d’euros per any”, ha explicat el president de la federació.

 

A més, la situació s’estaria complicant perquè, segons va explicar ahir Escudero, ahir mateix es va incrementar el número de cancel·lacions. El motiu és que Booking.com, la central de reserves hotelera més important per Internet, ha informat els seus clients afectats de les retallades de Ryanair.

 

Escudero ha demanat a la Generalitat que respecti l’acord de l’anterior govern amb Ryanair, “perquè és l’única companyia capaç de portar 4 i 5 milions de viatgers a Girona”. A més, no s’ha mostrat confiat en la possibilitat que Spanair empleni els buits que deixi la companyia irlandesa, “perquè ja hem pogut veure històricament que no ha funcionat”. En aquest sentit, ha indicat que les ajudes a Spanair són superiors per portar menys viatgers, i tots a Barcelona.

 

Wi-Fi a l’aeroport

D’altra banda, Aena va anunciar ahir que l’aeroport ja disposa de servei de Wi-Fi a tot el recinte, des de la terminal als aparcaments. El servei es fa a través de la banda ampla de Movistar i és de pagament, amb opcions com les tarifes planes contractades en telèfons Movistar o targetes de prepagament.

 

LA FRASE

Ryanair no la pot substituir cap altra companyia, i els hotelers ara mateix estan espantats

 

Antoni Escudero

President de la Federació d’Hostaleria de la demarcació


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.