Una petita reflexió sobre Barcelona vista des de València

L’he introduït un comentari a Jaume Ciurana sobre l’IMAGINA. Tot repensant Barna, vista per un enamorat de la dita ciutat, vista a vol d’ocell. 

Possiblement em quede curt, ja que no visc el dia a dia.

Repensem Barcelona estimat Jaume:

Si la Bcn actual fou la que tota una generació nascuda pels anys ’30 cristal·litza pels ’80 i que hom concretà en "La reconstrucció de Barcelona", acabada d’eixir dels sotracs de l’era Porcioles & Co. Aquella reestructuració, fou exitosa amb els Jocs del ’92. Amb el pas dels anys de la dècada dels ’90, tot allò ha anat diluint-se. Tot ajudat per l’ofegament econòmic. Ja ficats a l’atzucac, les postures deriven cap a l’entotsolament dels càrrecs, que opten per esgrimir la postura autista actual d’en Clos. Adobada pels interessos immobiliaris que fan la derivada cap a Forums i @22, etc. Que no cirrtique, però que tenen una manca d’articulació urbana amb els criteris anteriors. Hi ha un aprell de punts sobre els que cal fer esment. Barcelona és una metropoli que no acaba de ser-ho. Pertany a ciutats de segona corona. Un dels objectius estratègics passa per elevar-la a primera corona (rang París, Londres, Nova York, Shangai, Hong Kong, etc. Estem parlant d’infrastructures internacionals. Estic parlant a tres nivells:

1. Internacional. Interrelació a nivell global.

2. Regional. Euram. Jo, Jaume, trac sempre aquest tema vital. Cal repensar-nos. Ports, Aeroports. Tren d’Alta Velocitat. Autopistes. Connexions circulatòries de rang europeu. La relació València/Barcelona o es coordina i potencia, o no serem. Relacions amb l’altra riba de la mediterrània. Arribar fins Algesires.

3. Cal rescatar i remodelar l’àrea Metropolitana. La conurbació barcelonina és insofrible, ineficaç i tortuosa. I això lliga amb el punt anterior.

Tinc un pressentiment que és el següent: en Xavier Trias és un gran polític i ,crec, millor persona, però que pertany a la generació ja exhaurida dels Bohigas, Clos, Ferran, Mascarell, etc. Observa que s’ha de tendir envers una reflexió urbana més participativa i multifuncional, diríem de caire helvètic.

Tot esperant que hi siga d’ajuda per a la reflexió s’acomiada de tu cordialment.

 jbm.    

Quant a josepblesa

Interdit destorbar el conductor.
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*