Notices from nowhere

Democracy now finds there can be ample for all, but only if the souvereing fences are completely removed.

India eyes Solar power for electric cars.

Una xarxa de repostadors per a cotxes elèctrics (i/o híbrids) a l’Índia.
Com apunta el vídeo el repte és la creació d’una xarxa de distribució i l’abaratiment del cost per quilòmetre.

 

I un senyor particular que viu a Washintong també s’ho va plantejar reconvertint un petit Volks-Wagen a electricitat i instal·lant a un vessant de la teulada un camp de panells col·lectors fotovoltàics. 

En una entrevista feta per VilaWeb fa uns anys a Jeremy Rifkin ja ens insinuava per on podria anar l’autosuficiència energètica individual i col·lectiva. 

http://www.vilaweb.tv/jeremy-rifkin-tots-els-edificis-seran-petites-plantes-denergia

Comparativa de Logos del Concurs d’ERC.

Aquestes dues propostes són les seleccionades per  substituir el darrer logo d’ERC. Particularment les trobe reiteratives de tot l’anterior. Evidentment atenen a allò que cal que siga un  LOGO. Una síntesi visual ràpida. També la tria reflecteix un immobilisme mental palès. Un ús de la tipografia “fin du siècle XX“. Possiblement eixe és l’estat de la direcció del partit. Nosaltres no estem en eixe corrent. En tots tres quasi implicàvem la comunitat nacional sencera. Fet que mai havia estat explícit. Fins i tot en tots hi ha moviment, en els dos de la tria, hieratisme. El vent empenyent la vela, el fractal que gira el triangle descompost i multiplicador i l’al·lusió japonesa del Shimenawa en el sentiment d’acollida del viatger que sols insinua el triangle preceptiu que eren rareses mòbils. S’al·ludeix veladament a l’Estat Català amb triangles i estrelles inexistents en les seleccionades. Potser calia molta més depuració en els tres nostres, potser tenien massa narrativa però les propostes vencedores són decebedores i presagien un estancament general. Cadascú, que n’agafe el mànec de la seua paelleta.

1. LOGO BARRES

2. LOGO PUNTS.

L’estudi d’arquitectura realitzà tres propostes presentades que eren, merament orientatives, tal i com explicitaven les bases. I que a posteriori podrien ser perfilades i sintetitzades encara més en mesos posteriors amb l’ajuda d’experts. Així com les seues tipografies. Tenim eixa rara habilitat d’estar sempre fora de joc.

1. LOGO VELA
http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/230190

2. LOGO FRACTAL.
http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/230297


3. LOGO SHIMENAWA
http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/230422

La plaça d’EL CENTENAR DE LA PLOMA.

GESTIÓ I ÚS DE L’ESPAI PÚBLIC.

Barri del Carme, València. 15 de desembre del 2012.

Video-documental que inclou el diagnòstic i propostes d’intervenció sobre la Plaça del Centenar de la Ploma. Recull les reivindicacions del Col·lectiu de Mares i Pares de Ciutat Vella, l’Escoleta i Amics del Carme. Es mostra la intervenció realitzada i entrevistes a representats dels diferents col·lectius, usuaris i persones que reflexiones sobre l’ús i la gestió de l’espai públic des de diferents àmbits.
Resultats del taller “Narratives de l’espai públic” impartit per David Estal, arquitecte.
Producció i edició del video de Daniel Tomàs Marquina.

Plac?a del Centenar de la Ploma from Daniel Tomàs Marquina on Vimeo.

Optical Glass House by Hiroshi Nakamura & NAP

Hiroshi Nakamura & NAP

A renovation project of an entrance hall for an office building in Ten-nousu, located on the waterfront of Tokyo . We attempted to represent the beauty of the riverside with the interior flooring; by setting pebbles in hardware resistant clear epoxy resin. By casting the resin using concrete casting technique, we’ve succeeded in overcoming problems such as cracks, unevenness and achieved an excellent clarity of the resin. The finished15mm thick clear resin flooring resembled river surface. It was as if the river from the outside emerged into the entrance hall. Walking on water and sitting on a chair that floats on the river, the lounge became a weightless oasis where your sense of gravity became totally defeated.

japanese-architecture-nakamura

Another one Hiroshi Nakamura’s building.
japanese-architecture-nakamura