Des de l'Exili

Per una nació catalana independent, republicana i pròspera

13 de juny de 2008
6 comentaris

Air Berlin, com les formes poden malmetre la raó (2a part)

En la primera part he rebut una allau de comentaris, molts d’ells
crítics amb el que jo deia.

Però més que comentaris crítics amb el que deia, més aviat eren crítics
amb el que ells creien que jo deia.

Quan una causa sorgeix per defensar temes sensibles, en aquest cas la
defensa de la nostra llengua, automàticament quan algú mostra alguna visió
diferent o crítica amb la línia més dura o més estrident, molta gent associa aquesta
diferència com una dissidència a la causa, en comptes de veure una reflexió o
aportació per millorar l’efectivitat de la causa.

Molta gent descarrega tota la seva frustració, vingui d’on vingui,
contra la persona que ha gosat, segons ells, discrepar; encara que no sigui en
l’objectiu de la causa sinó en les formes. Fins i tot aquesta persona pot
arribar a ser tractada com un traïdor, i els traïdors són considerats pitjors
que els enemics.

Però en el cas d’Air Berlin s’hi ha afegit un problema greu, el fet que
han denunciat el company i amic Joan Puig; això encara fa que la crítica, per
molt constructiva que sigui, sigui vista com una traïció doble, a la causa i al
company denunciat.

Per això, malgrat que tinc molts arguments que poden aportar crítiques
constructives que segons el meu parer podrien i poden millorar l’efectivitat de
la causa o almenys podrien ser també bons per a les properes causes que segur
que tindrem, he decidit deixar-ho per més endavant quan aquesta causa estigui
més guanyada i espero, de tot cor, que en Joan estigui lliure d’aquesta amenaça
judicial.

En tot cas, recordem que la
causa encara és oberta. Air Berlin només ha dit que mirarà d’utilitzar el
català en els seus vols, però no ha dit quan; pot ser que ens passi com al
Parlament Espanyol, que malgrat els esforços dels diputats d’Esquerra, amb una
destacada actuació de Joan Puig, encara no s’ha aconseguit. Però tampoc no hem
d’oblidar que el seu director general, en Joachim Hunold, ha de demanar
disculpes, i si no ho fa, aleshores hauria de dimitir, no només per les seves
idees ignorants i xenòfobes contra la nostra llengua sinó també per la seva
incompetència com a executiu que posa en perill els resultats de l’empresa en
insultar greument els seus clients.

  1. La única via  valida per que la companyia ens respecti més, es no volant amb ells, si tots ho fem es resintirà el seu compte de resultats, i si aixó passa o una de dos, saltarà el Director de Air Berlin, o no tindran més remei que rectificar i utilitzar el català, a contracor, peró l’hauran d’utilitzar. Això es el que vaig dir en el meu post recuperar l’esperit de “Los catalanes son una mierda” , on l’any 1959 es va aconseguir que Galinsoga “saltés”. Tot el demes; cartes al director, a al companyia o encabronades blocaires no porten enlloc.  Manel, per desgracia la bona educació ens ha portat on som, i a més s’acaba interpretant com una claudicació per part nostre, i l’adversari acaba dient o pensant ” Veus com no n’hi ha per tant”

  2. Penso que veure-ho des d’aquí, es molt diferent que des d’Alemanya, i tot el que s’ha fet es bo, però va ser un error posar l’esvàstica en la imatge de la companyia. Per nosaltres es nomès el símbol feixista mes clar, però vist des d’Alemanya, es molt diferent, i tu ho saps, però potser des d’aquí no ho podem entendre.

    Hem penso que hi ha un error ortogràfic en el títol d’aquest post, si no estic equivocat, en lloc de mameta, hauria de dir, malmetre.

    Salutacions.

  3. tuManel, Air Berlín no farà res, ni presentarà cap denuncia, per tant cap problema expresa el que vulguis. L’actitud del tal hunold, és digne de tactiques nazis.

    joan

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!