Prendre la paraula

jordimartifont

5 d'agost de 2008
3 comentaris

L’Editorial Riublanc de Gandia

L’Editorial Riublanc de Gandia (a la Safor) és l’editorial que ha gosat treure “Ni Nadal ni Setmana Santa”. Es tracta d’una editorial joveníssima de la qual el meu llibre és el segon, després de “Macrourbanisme i aressions al paisatge mediterrani. El medi ambient i la societat valenciana” del Roger Cremades. Treballen a poc a poc però segurs. Tenen un manifest editorial que podeu llegir desplegant aquesta entrada i que resulta prou aclaridor sobre les seves intencions.
http://riublanc.com/

Manifest editorial


Publicar un
llibre és un acte de libertat, una gosadia en els temps que corren, però tambés
és, i d’una manera fonamental, un exercici de resposabilitat. El respecte pel
lector ens diu que no es pot publicar tot el que ens passa pel cap. I al mateix
temps, eixa consideració ètica ens obliga a revisar la nostra mirada i repensar
la tipologia del discurs que hem de propalar en eixe fenòmen d’ampliació que és
el llibre.

L’editor, com a l’eslabó decissiu de
la cadena que cal amplificar, té el deure d’apostar per la creativitat i la
valentia, el convenciment que és possible assegurar la rendabilitat d’un
projecte editorial al margen de la moda, la simplificació, la estandarització
d’allò políticament correcte i de la banalitat com a discurs dominant.
L’editor, en summa té l’obligació moral de repensar un lector lluire de la
comcepció de lector consumidor de productes volàtils, sinó el lector que crea
en llegir, que llegeix per asombrar-se i s’asombra per descobrir.

  1. Ep,
    A veure si la gosadia dels de Documenta serà la mateixa que la dels de  Gandia.
    Apaaaaaaaaaaaa, quasi m’ha sortit un rodolí.
    Bé, dit queda, au.
    A reveure

Respon a Jes Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!