Prendre la paraula

jordimartifont

1 de desembre de 2013
0 comentaris

Contra la violència envers les dones al “Dents i ungles” de la Maria Romano

Dents i ungles (P76 27.11.13)

Dents i ungles. Contra la violència envers les dones
Autores: Montserrat Abelló (L’esfera del temps, 1998); Xiana Arias (“No conciliadas”, Inèdit); Graciela Baquero (Crónicas del olvido, 1997); Roberto Bolaño (2666, 2004); Maria Aurèlia Capmany (Feliçment jo sóc una dona, 1969); Rosario Castellanos (Poesía no eres tú, 1972); Isla Correyero (Factorum. Revista de creación literaria. N.1, 1996); José María Fonollosa (Ciudad del Hombre: New York, 1990); Gloria Fuertes (Historia de Gloria: Amor, humor y desamor, 1983); Carme Guasch (Poesia completa, 2005); Maria-Mercè Marçal (Cau de llunes, 1998); Fátima Mernisi (Sueños en el umbral, 2004); Dolors Miquel (Aioç, 2004); Andrea Nunes (Todas as mulleres que fun, 2011); Teresa Pascual (El temps en ordre, 2002); Emma Pedreira (Velenarias, 2001); María Xosé Queizán (Despertar das amantes, 1993; Fóra de min, 1994; Non o abras como unha flor. Poesía reunida 1980-2004, 2004); Belén Reyes (Ponerle un bozal al corazón, 2006); María Reimondez (“Moda Galega” i “Moda Galega Reloaded”, Inèdits); María Rosendo (Nómade, 2011); Marta Tikkanen (La historia de amor del siglo, 1978). (Continua)

Música: Llunàtiques (“Avui les fades i les bruixes s’estimen”, “Playback”); Dorothee Oberlinger – Telemann (“Fantasia N.10: I. A tempo giusto”, “Fantasia N.3: I. Largo Vivace”); Lotte Lenya (“Die Moritat von Mackie Messer”); Rinaldo Alessandrini, Sara Mingardo, Concerto Italiano – Haendel (“Amadigi di Gaula HWV 11 (1715) [Haym]: Pena Tiranna”); Eleni Karaindrou (“To Petagma / Aftoshediasmos Sta Dio Themata”, “To Vals Tou Gamou”, “Kravgi”, “Spitia Tis Alexandiras”, “I Apofasi”, “I Siopi”); Manolo Escobar (“La minifalda”), Santi Picó (“Celebración”), Diego García (“7th Street”); Chabuca Granda (“La flor de la canela”); Mercedes Peón (“Babel”, “Elas”); Lykke Li (“I follow rivers”); The Silk Road Ensemble (“Playlist for an extreme occassion: Part One”); Nicholas Cords (“Five Migrations (2012): Landing”, “Élégie (1944)”); F. Lotoro, R. Sorice – Ilse Weber (“Wiegala”). 

Amb motiu del 25 de novembre, Dents i ungles s’ha desbordat en una multiplicitat de veus que ens empenyen a repensar el complex ventall de violències contra les dones. En col·laboració amb Adriana Rubio, Gemma Fuentes, Maria Miró i Pili Sanmartin, del col·lectiu feminista Camp de Cultiu.

Todos tienen derecho a usarla. Todos.
La lluvia no mojó sólo una calle
ni el sol nunca salió para uno solo.
La mujer es para eso, paraíso,
para uso de los hombres. Campo abierto.
Es fácil de entender. Es bien común.
Es la hembra de la especie. La de todos.
Y ha de entregarse a aquel que la apetezca.
Por eso va cambiando de un hombre a otro.
Esa es su utilidad como mujer.
Por tanto, aunque te tome por la fuerza,
es mi derecho usar lo que es de todos.
(José María Fonollosa, Ciudad del hombre: New York, 1990)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!